Annli Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hadde en lite gøy time hos jordmor idag. Hodet til babyen er ikke festet, og hun sa at jeg måtte nok beregne å gå over tiden... SÅ NEDTUR! Vet at det fortsatt er 16 dager til termin, men det hadde jo ikke skadet å føde nå Noen med gode triks for å få dette barnet ut?!?!?
dykkedama Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 hodet til babyen min har ikke festet seg det heller. Og jeg har termin i morgen.. Hverken JM eller lege har sagt de tror jeg går veldig lenge over termin, siden de mener at hodet kan feste seg rett før fødsel- Dessuten har jeg skjønt det dit hen at man kan være lukket og låst det ene minuttet, for så å føde det neste. Derfor har jeg bestemt meg for ikke å lytte til disse "tegnene", for de er ofte missvisende uansett. Når fødselen først starter, så merker man det. Enten pga rier eller pga vannavgang. Nytter rett og slett ikke følge andre tegn som slimproppen, regelmessige maserier/modningsrier, løs mage en hel natts søvn etc etc. Ungen kommer uansett ut..
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Tenkte det samme da hodet ikke var festet på kontroll på mandag. Men JM sa at det hadde ikke noe å si. Fødselen kunne like godt starte selv om hodet ikke var festet. Dagen etter på kontroll på sykehuset var det festet da.. så er jo lettet. Føler meg nærmere selv om det ikke har noe å si.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Har forresten termin 28. november.. så begynner å vente. Like skuffet hver dag som er over uten noe tegn til fødsel:(
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hodet til lillegutt festet seg aldri hos meg. Hadde ikke festet seg da jeg kom inn med sterke rier og vannavgang heller 10 dager før termin. Ikke alle som fester seg. Denne har heller ikke festet seg, 8 dager til termin, tenker ikke på det i det hele tatt.
Annli Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2009 Det e nu grusomt å sette å vente på at nåkka skal skje... Vil føde nu, men har forberedt meg på å vente lenge. Tok mæ sjøl her om natta å tenke tanker som "kanskje fødselen starte nu", "kjenne æ no nu... nei... må bare tisse". Hehehehe...
lille frø, mor til to Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 3 dager over termin og hodet er ikke festet her heller. Ser ikke ut som babyen har skjønt at det er på tide å komme frem fra sitt lille rede.
Hellobaby Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Føler med deg! Men jeg fikk litt omvendt svar - jeg er annegangsfødende, og hodet var festet på kontroll for èn uke siden, da jeg var i uke 35-36. Jeg spurte forhåpningsfullt om det kunne bety at jeg kom til å føde før termin. Det kunne hun ikke svare på, for det trengte ikke å ha noe å si om hodet var festet eller ikke. Sist gang jeg fødte, festet hodet seg i uke 33 allerede, og jeg fødte ham i uke 38+3. Hvis du er annengangsfødende, fester hodet seg som oftest ikke før fødselen er i gang.. Jeg tenker nok innerst inne at siden hodet er festet og sm er HØYT, pluss jeg har maserier om nettene, og en del kynnere på dagen - at fødselen ikke er så langt fram i tid. Men det gjenstår jo å se!! Er pyton å gå og vente sånn for utålmodige sjeler! Kjerringråd: Bringebærblad-kapsler, fersk ananas, lakrisrot-te... Mer vitenskapelige: Sæd pga hormoner som modner oss der nede, orgasme som gir kynnere som kan gå over i rier, gåturer osv.. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå