Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Barnehagen har sendt med regntøy og votter nesten hver dag i det siste, vått og sandete (ikke gjørmete). Vet ikke helt hva de vil, skal jeg vaske det hver dag?? De har jo tørkeskap i avdelingen, så hvorfor de ikke bare rister av sanden og henger det i skapet skjønner ikke jeg. Noen som kan oppklare? Kanskje det er en god grunn som jeg bare ikke skjønner...?
MintCondition Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Skal regntøy i tørkeskap da? I vår bhg tar vi med vått og skittent regntøy hjem for å tørke det, iom at det ellers ikke vil tørke der det henger ute i gangen.
alvamamma Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Mulig jeg er litt dum nå, men kan regntøy henge i tørkeskap? De har kanskje ikke plass til alt vått? Tar det uansett alltid med hjem når det er sandete jeg da,men jeg er kanskje litt vel nøye..
Mrs. Bouquet Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Her vil de vi skal ta det med hjem hver dag fordi tørkeskapet ikke har kapasitet til så mange regnklær + mange andre klær som er våte. Ikke sikkert de vil bruke tørkeskapet når det ikke er folk der heller. I tillegg sier de at om det er mye sand på regntøyet så får de ikke til å lukke glidelåsene. I barnehagen her blir ikke regntøy og dresser som er våte tørre fordi de henger for tett.
Gjest 5 andre Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hos oss vil bhg at tøyet skal hjem hver dag hvis det er møkkete. I stedet for å vaske regntøyet hver dag (har stormberg som er tykt, og det tørker ikke over natta), tørker jeg bare av det med en fuktig klut etter at alt sand er ristet av. Holder som oftest det
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 jøss så merkelig da... i bhg til Camilla så har de også tørkeskap. Tror ikke de tørker yttertøyet der, det henger på knagger i gangen. Men jeg har aldri måttet ta med hjem vått regntøy iallefall :-) De har bare sagt at når det er skittent så er det flott om vi tar det med hjem og vasker det. Men nå om høsten så får det jo være måte på da hehe....blir jo skittent hver eneste dag, så her tar vi det med hjem i helgene og vasker det da....om det selvfølgelig ikke er skikkelig sølete og fælt, da tar vi det også med hjem og vasker :-) Jeg skjønner ikke hvorfor de sender det med hjem hver dag når det bare er sandete og vått....kanskje andre har mer peiling enn oss? hehe
Gulosten™ Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Man kan ikke forvente at barnehagen skal "bare børste av" 18 par votter, riste 18 gummibukser o.l. hver dag. Det tar rett og slett altfor mye tid Jeg gjør det ganske enkelt, henger gummibuksa i dusjen, skyller den og lar den henge der (eller et annet sted på badet) til vi skal dra dagen etter.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Fordi det ikke er plass til alt i et tørkeskap, og tørkeskap ikke står på over natten (i likhet med tørketrommel) På knaggene henger det for tett til at det blir tørt, og dermed er det desidert lurest å sende det med hjem når det er skikkelig vått og guffent. Du trenger jo ikke vaske det hver dag, men greit å spyle av den værste sanden, og få tørket det ordentlig. Det er ikke kjekt for ungene å ta på seg guffenst regntøy neste dag... Vi har to sett, så det er ikke noe problem med å få ting tørt.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Fordi det da er vått neste dag. Veldig vått tøy tørker ikke når det henger relativt tett på en krok i et fuktig rom.
Marsipan❤grisen Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Det er nok meningen at dere skal ta det med hjem å vaske det. Jeg fikk også sendt med vått regntøy full av sand hjem her om dagen. Da tok jeg bare dusjen og spylte vekk all sanden utenpå, hang dressen på tørk i dusjen og tok den med tilbake dagen etter.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2009 OK, da ser jeg at det er vanlig da. Regner med at alle 9 i avdelingen får med en pose hver dag, så da er det nok ikke bare oss. Gleder meg til snøen kommer! Godt å se at du tenkte det samme Samsyn, da er vi 2 som ikke skjønner bæret hehe ;-)
#Prinsemor# Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 særlig votter har en tendens til å surne og lukte råttent om det ikke blir skikelig tørt. vask av med fuktig klut/dusj på ukedager. vottene vasker jeg hver helg men dress etter behov. Har du lyst til å kle på din sønn/ datter i yttergangen men gørr møkkete klær? det blir litt sand fra et barn, men med 18 blir det sandkasse. viktig å oppfordre barna til å ønske å ut å det gjør en med tørre klær som ikke ryr sand. om en er usikker så spør de voksne hva ting betyr
Bunnies by night Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Vått og sandete regntøy blir med hjem - så vi kan tørke det hjemme eller eventuelt vaske det:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Fra et personal-syn: Det er fordi sandete klær generelt er skikkelig grisete å kle på dagen etter... Det har jeg gjort flere ganger, og jeg ser ut som jeg har vært i krigen etterpå... Det er ikke moro å se ut som om du har blitt dratt etter bakken resten av dagen... Fra et helsesyn: Sandete klær som henger og tørker i garderobene legger igjen et fint støvlag i garderoben som faktisk kan lage problemer for barn med astma. Dette er etter mitt syn det viktigste punktet for hvorfor foreldre bør ta med møkkete klær hjem og vaske/skylle/tørke av selv. Dessuten så SKAL IKKE tørkeskap stå på om natten, og skapene er primært for RENE klær. Iallefall er reglene sånn i vår barnehage. Vi har rett og slett ikke tid til å skylle eller tørke av 12 sett regntøy /dresser hver dag... Hvem skal da passe på barna spør jeg...? Noe ansvar bør vel foreldrene ta også.... Uff, nå følte jeg meg litt sinna, men hvorfor skal ALT ansvar lesses over på oss barnehageansatte??
2smågull Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 den med at dere blir så møkkete var litt tynn syns jeg da... det går an å dra på seg ytterbukse selv først da. så blir man ikke møkkete under..
Mrs. X Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 2smågull: du tror ikke det blir en smule varmt å sitte i ytterbukse å kle på mange barn? Vi kler jo gjerne på endel barn hver gang og det tar faktisk litt tid... Ellers signerer jeg Blomsterpiken!!
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Helt enig med Blomsterpiken & Lillegutt! Og regndresser skal vel ikke i tørkeskap uansett? Jeg både jobber i bhg og er småbarnsmor og tar alltid med hjem klær til tørking. Har aldri sett på det som noe problem. Kjekt å vite at barnet har tørre klær på seg neste dag også. 2smågull; har du noen gang stått i en varm garderobe å kledd på en drøss med små barn mens du har på yttertøy selv? DET er varmt det!
sologsommer Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Jeg signerer Blomsterpiken!! Jobber selv i barnehage og det er helt pyton med møkkete klær. De små sitter på fanget og får klær på. De store skal også ha hjelp med og "få det hele til og passe" Så en stor takk til alle dere der tar klærene med hvem og tar de rene med tilbake :-) Trenger ikke vaskes i maskinen, men skylles eller tørkes over. Selv vasker jeg regntøyet, dress, votter osv. nesten hver dag i denne våte tiden. Har et progam på 30 min. på vaskemaskinen - perfekt :-)
MintCondition Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Hehe..."bare å dra på seg ei bukse utapå"...jeg ser seriøst ikke hva som er vanskelig med å ta med seg sin EGEN unges skitne klær hjem, spyle de i dusjen, henge de opp, og ta de med tilbake neste dag.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Vi får også det. Jeg bare kjører det på en rask skylling i vaskemaskinen, jeg, og henger det på badet. Er som oftest tørt dagen etterpå. Og om det ikke er det, har vi et ekstra i en størrelse større. Synes egentlig det er litt greit, er ikke noe ok å ta på seg fuktig, sandete tøy dagen etterpå, synes jeg.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 Vi får også det. Jeg bare kjører det på en rask skylling i vaskemaskinen, jeg, og henger det på badet. Er som oftest tørt dagen etterpå. Og om det ikke er det, har vi et ekstra i en størrelse større. Synes egentlig det er litt greit, er ikke noe ok å ta på seg fuktig, sandete tøy dagen etterpå, synes jeg.
Hikken Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Signerer også Blomsterpiken &lillegutt, er barnehageassistent selv.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2009 #23 Skrevet 25. november 2009 vi får med to poser med vått og sølete tøy hjem hver dag og syns det er helt greit : ) Vasker det 2-3 ganger i uka og ellers rister jeg av det verste og henger det til tørk : ) Mye jobb men. jeg ville ikke likt å ta på meg en sølete og stiv regnbukse
2smågull Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 jeg har jobbet i barnehage selv ja. og garderobene har aldri vært sååå varme at det ikke går an å dra på seg ytterbuksa før man kler på barna.. dessuten når jeg jobbet på småbarnsavdeling kledde vi på alt de skulle ha under først og slengte på alle dressene til slutt.. så da gikk det fort!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. november 2009 #25 Skrevet 25. november 2009 Enda godt å se at flere var enige med meg. 2smågull: Ta på deg yttertøy og kle på 12-18 barn regntøy som er full av tørka gjørme selv, så merker du hvor (u)delikat og varmt det er! Dessuten synes ikke barna det er så koselig selv heller, å få på seg møkkete klær.. Mange nekter faktisk.. Lurer på hva annet du mener barnehageansatte skal gjøre sånn at du slipper.... Pusse tenna morgen og ettermiddag også? Vaske alle klærne til DITT barn? Lage middagen sånn at du slipper? Phu... Litt provosert her ja... (hvorfor skal jeg alltid bli provosert av barnehageinnlegg???)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå