Gå til innhold

Terminberegning på ul.

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om terminen man får etter ul bare tar utgangspunkt i målinger av babyen? Eller målinger, siste mens og lengde på syklus?

Kom til å si feil, at jeg hadde over en mnd mellom menstruasjonene, (jordmor skrev da 35 dager). Så i filofaxen når jeg kom hjem og hadde bare 22 dager mellom de to siste mensene før jeg ble gravid.

Ble satt en uke tilbake.

Ble terminberegningen feil nå da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar både hensyn til målene og sykluslengde/siste mens. jeg fikk en dag "rabatt" på terminen min fordi jeg har litt kortere syklus enn vanlig. Men tror de tar mest hensyn til målene, og justerer opp eller ned ifht syklus hvis målene er litt usikre.

Skrevet

Jeg har "vanlig" syklus på mens, og fikk termin utifra str på hodet til babyen:) da jeg var på UL skulle jeg vært 17+5 iflg mens osv,men var bare 15+4 i flg hodeomkrets og str på baby.

var tilbake på UL da jeg var 18+4 og fikk da termin 21.04

Skrevet

Jeg ringte å snakket med gyn.pol på ahus der jeg var. De sa at UL-terminen tar kun utgangspunkt i babyens mål. IKKE siste mensdag og sykluslengde. De noterte seg riktignok disse data også men det var bare for å kunne sammenligne ved stort avvik :-)

Så da fikk jeg termin 1 uke senere enn menstermin, men pytt, vi får se når han kommer! Jenta mi (født 08) kom 2 uker før mensterminen og en uke før ul-terminen..

Takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...