milliemor :) Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Gubben min klarte i dag og si : - Nå veit jeg åssen det er å gå gravid! Vi veide snekkerforkledet på jobb i dag og med spiker og skruer veide det 3300 gram! Og det går jeg med hele dagen i mange år! Og du går bare gravid i 9mnd... " MAKAN!! kan vel ikke sammenligne det vel.. ARG! Måtte bare ha ut litt frustrasjon Flere som har gullkorn fra dumme mannfolk?
NurseShark Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Ha-ha, de er festlige. Godt vi kan le av dem litt. Jeg har ledd så jeg har grått av sånne tråder som dette før? Spesielt husker jeg en historie en annen fortalte her inne om når vannet hennes gikk mens hun stod midt på badegulvet. Hun sa til mannen sin "oj nå tror jeg jammen vannet gikk", så sa mannen hennes: "er du helt sikker på det? Kanskje du bare tisser?". Jeg lo så jeg grein og leste det høyt for min mann.. Han skjønte ikke hvorfor jeg synes det var så morsomt og hvorfor den mannens kommentar var så rar. Da måtte jeg jo spørre min man "hvorfor skulle den gravide damen plutselig stelle seg opp midt på badegulvet å tisse??" he he, tydeligvis skjønner de ikke alt med kvinnekroppen hehe.
dykkedama Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 hehe, må slenge meg med her og fortelle om mannen min.. han er så bekymret for at vi allerede kaller magen med jentenavn i tilfelle det er en gutt som kommer ut.. hehe det kan jo hende babyen blir litt forvirret;) hehe
2tettebabyer Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 mannen min har ikke sagt så mye rart enda, men Xèn klarte det kunststykket å sammenlikne en fødsel med å barbere seg i ansiktet.... staakar mennene som må barbere vekk skjegg i ansiktet - han tenkte ikke på at vi damer må barbere hele jævla kroppen i tillegg til å føde :-) Er det rart det ble slutt sider jeg bare... (ps: han har klart å få 5 barn)
_Løvemamma_ Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 På spørsmål om han jonne jobbe litt hardere med å legge de skittene klærne i skittentøyskurven istede for rundtomkring på hele badet og soverommet svarte han (ganske fornærmet) "Altså! Det er ikke alltid du er så flink til legge alt i skittentøskurven heller!" "Nei, men jeg er høygravid og har kraftig bekkenløsning, kjøre deg, om jeg mister noe på gulvet har jeg ikke sjans til å få tak i det igjen. Hva er din unnskyldning?" "Ehh... Jeg er nok litt lat...."
_Løvemamma_ Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 'Kunne', ikke 'jonne'... Litt distre her på slutten...
påtjukka84 *fødeklar* Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Min kjære kom med en fin en her om dagen. Han hadde vært på do, og var uheldigvis litt "hard i magen" den dagen, så etter et langt og tydeligvis litt smertefullt toalettbesøk kom han ut i stua, så på med med full medlidenhet i blikket og sa at han hadde tenkt litt og funnet ut at han syntes fryktelig synd på meg som snart skal presse ut et helt barn.. MANNFOLK
Miranda01 Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Haha, morsom tråd:) Første gang babyen sparket så sa samboeren min: "Du har ikke bare luft i magen da??"
abella Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Midt under fødselen med masse pressrier og jeg lå og presset som best jeg kunne med hele kroppen lener han seg over meg og sier "prøv å slappe av" :-)) Ja akkurat, godt råd! Han hadde nemlig lest at jeg skulle slappe av i hendene (men forvekslet dessverre åpningsfasen og pressfasen...)
Vimsetrollet Skrevet 26. november 2009 #10 Skrevet 26. november 2009 Knis! Akkurat da søstra mi var ferdig med en veldig, veldig vondt rie, greide mannen hennes å si: "Au, jeg har en kvise i nesa, og den er driiiiiiitvond!!" Heldigvis skjønte han ganske fort hva han egentlig hadde sagt, og i ettertid har vi ledd mye av det!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 du får si til han at ja hvis han legger til en eller to liter med vann (som er ett til to kg). et par kg morkake og tar et belte over brystene med ett til to kg binder det hardt, tar et annet belte i livet strammer det så hardt at han blir tissa trengt konstant. og i tillegg har spist ett eller annet som gir han hard mage. ja da kan han få en liten idee om hvordan det er å være høygravid :-) mannen min tør ikke å si noe han vet han ikke skjønner hvordan det er uannsett. her en dag komm han hjem hadde blitt så kvalm på bussen. jeg sa bare ja så bra da får du litt medlidenhet med meg som er kvalm hele tiden i flere mnd. :-)
Gjest Skrevet 27. november 2009 #13 Skrevet 27. november 2009 Vi satt å snakket om fødsel å sånt, å han lurte på dette med åpning, hvor stor åpning jeg kom til å få når jeg var i fødsel. Svarte med ca 10 cm. DA var det jo ikke noe problem å føde synes han.. Han trodde alt der nede åpnet seg med 10 cm.. haha, og ble ganske overrasket over at noe så stort skulle ut derfra... ehm, ja, tror du ikke jeg har tenkt den tanken..?
Hellobaby Skrevet 27. november 2009 #14 Skrevet 27. november 2009 Ler så jeg griner av denne tråden her! Men den der med kvisa - hadde slått til han! hehehe... Mannen min avslørte sin uvitenhet her om dagen da vi pratet om fødselen. Jeg sa til ham at jeg satte pris på om han ikke stakk ut for å røyke hele tiden mens jeg fødte (han røyker ganske mye, og ekstremt mye når han er nervøs/spent osv). Da svarte han : "Nei, selvsagt skal jeg ikke gå ut å røyke i det hele tatt, med mindre fødslen tar 3-4-5 timer - da må jeg nok ta en røyk." ...... dah.... Siden han aldri har vært med på en fødsel før, trodde han at det var unnagjort på et par timer, og han er heller ikke far til mitt første barn, så han har ikke fått med seg at jeg lå 26 timer sist! Makan altså! Godt jeg fikk forberedt han litt da! :-)
ProsjektBaby Skrevet 27. november 2009 #15 Skrevet 27. november 2009 En fantastisk tråd!! Jeg hadde en blødning i uke 11 og ble selvfølgelig bekymra og litt satt ut. Samboeren min sin første replikk var da: "Er du sikker på at det ikke bare er mensen som kommer?..." Uke 11 liksom, da har du vært gravid en stund... Men han hadde ikke den helt store trua på disse hjemmetestene, så fram til ultralyd pga blødningen var han veldig skeptisk til at dette var noe annet enn kun litt sen mensen. "For det har dere jenter sånn ca en gang i måneden, ikke sant?"... Stakkar, han er jo bare snart 35 år... Ja ja, nå er det heldigvis ikke noe tvil om at det ikke bare "var mensen som kom". For denne ballen på magen kan man vanskelig begrunne i noe annet enn en liten bebis ;-)
NostraStoria Skrevet 27. november 2009 #16 Skrevet 27. november 2009 Hahaha, litt av et gullkorn! Mensen og i uke 11, jaja. Samboeren min har ennå ikke kommet med noen gullkorn, men begynner han å klage på en vond kvise eller sier jeg må slappe av under pressriene så får han nok høre det! hehe. Helt genial tråd
Enitsirk79 Skrevet 27. november 2009 #17 Skrevet 27. november 2009 Du får be han ha på snekker-beltet i dusjen, når han skal sove om natta, når han spiser - ja hele døgnet! Jeg har ikke opplevd slike kommentarer, men husker ei på forumet her skrev da jeg var gravid sist at mannen hadde sagt helt seriøst under fødselen: ikke skap deg a, sååå vondt kan det da umulig gjøre. Tror han ble kasta ut av fødestua!
Venterpå#2 Skrevet 27. november 2009 #18 Skrevet 27. november 2009 Sniker meg innom en tur fra 2. tri... HYSTERISK morsom tråd..hehe.. Må fortelle om samboeren..haha..han skulle kjenne må magen for å se om han kunne kjenne bebisen sparke (dette var i uke 17 ca, så magen var ikke blitt noe særlig stor da..) så tar han hånda på kulen som er på hoftebenet lissom og sier "åååååh..jeg kjenner hodet til babyen" skikkelig stolt og glad... HAHAHA jeg måtte le sånn, og ler ennå når jeg tenker på det !!!
venterpåTage Skrevet 27. november 2009 #19 Skrevet 27. november 2009 Masse morsome historier Jeg fortalte kjæresten at nå kunne jeg kjenne foten når babyen sparket. Så en natt vekte han meg i ekstase... Jeg kjenner foten... !!! Takk for at du vekte meg kjære men det er mitt ribbein det
Gjest Skrevet 28. november 2009 #20 Skrevet 28. november 2009 Hehe..! Får fortelle om mannen min da, som hadde gruet seg masse til at babyen plutselig skulle poppe ut på 5 min varsel. Vi kom oss på fødelsforborberedende kurs og da lærte han at det sannsynligvis ville ta lang tid, og at det beste var å bruke god tid hjemme først. Så på morgenen ringte jeg han på jobb og sa at vannet var gått og at det var på tide å reise på sykehuset, jeg ba han komme om 30 minutter.. "ja, kommer om 30-45 min" sa han, ingen grunn til å stresse. Det var greit, og så kom han til riktig tid for en gang skyld. Da vi skulle gå gikk han på badet.. Jeg står klar i døren til å gå.. "jeg må bare klippe neglene mine først!!!!" roper han. "Jeg skal føde, og du må bare klippe neglene?!!?". Har mobbet han masse for det i ettertid.
Kristian-Mamma Skrevet 28. november 2009 #21 Skrevet 28. november 2009 Da vannet gikk sist, (kl 5 på morra-kvisten) vekket jeg mannen min å sa at; "Nå tror jeg vannet gikk, kanskje vi bør stå opp og dusje og litt småtteri før vi reiser?" Da fikk jeg til svar at: "Alt nå? Det er jo drit-tidlig" (i ettertid vistet det seg at det ikke var noe stress da, lille-gull kom nøyaktig 48 timer senere)
m-mamma Skrevet 28. november 2009 #22 Skrevet 28. november 2009 En uke før termin sist gang hadde vi kjørt 10 mil for å hente noe. Hun vi var hos sa hun hadde satt fram en stol "om du vil sitte litt"... "Neida, det går fint, jeg står jeg", sa MANNEN min. Og uttrykket hennes var litt snodig ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå