yamamama Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Har de siste par ukene kjent stikninger (innimellom litt krampeaktig) nedentil.. Det har kommet litt hyppigere de siste par dagene. Merker ikke noe til det når jeg sitter eller ligger, bare mens jeg går. Var hos legen i forrige uke pga tidligere konisering, og han sa at livmorhalstappen er omtrent 2cm og at det var nok. Jeg er i uke 33,3 og babyen veier omtrent 2450. Det jeg har vært litt bekymret for i det siste er om disse stikningene er tegn på at livmorhalstappen er for kort.. men legen mente jo at den er sterk nok. Kan stikningene skyldes noe annet? Modning? At babyen fester seg? Eller utvidelse av livmoren? Har nevnt det jordmødrene og legen før, men de sier det sikker bare er livmoren som utvider seg.. Noen med liknende erfaringer?
Vimsetrollet Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 mener å huske at jeg hadde litt stikkinger da babyen festet seg (i forrige svangerskap), men er ikke helt sikker altså. Hvis du er veldig bekymret er det beste å ringe lege/jordmor, synes jeg.
1.1.10 Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg begynte å kjenne stikking fra uke 32/33 ca. Babyen festet seg i uke 33.. Jordmora sa det er helt normalt å kjenne stikking. Det kan ha sammenheng med at babyen driver å fester seg og treffer nerver der nede som utløser stikking. Hun sa hvertfall at det ikke er noe å bekymre seg over og at det er helt normalt Dette er også et tegn på at det driver å forbereder seg mot fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå