Gå til innhold

Mensensmerter . aaaau...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 uker på vei i dag. Har i de siste dagene hatt skikkelige takvise mensensmerter nederst i magen som brer seg utover begge sidene i ryggen. Takene kommer og går, er verst på natta og morgenen.Babyen har festet seg for lenge siden og kjenner at det presser nedover..

Hvor vondt skal det egentlig være? Er mensensmertene kynnere? Har hørt at kynnere ikke skal gjøre vondt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir magen hard når du får dette??

Høres ut som samme som jeg opplever.. spes om natta.. kan ikke snu meg uten at dette kommer.. var veldig ille forrige natta.. jeg innbiller meg at kynnerne er blitt sterkere siden vi er blitt større.. men skal høre med jm i morgen..

Skrevet

Det varierer. Så kanskje det er en blanding av de mensensmertene + kynnere, siden magen ikke blir hard hver gang?

Skrevet

AUU...sitter her med det samme! Hatt mensmurring tid til annen i 2 uker, men ikke så vonde som nå.

De kommer med ca. 15-20 min. mellomrom og gjør vondt nederst i magen og ryggen. Magen blir litt hard også.

Lurer faktisk på om det kan være begynnelsen på noe her...

Skrevet

Jeg også! Bare på natten!

Det er menssmerter som ikke blir helt borte. Varer og varer, det hjelper av og til å tømme blæra eller bare stå opp av sengen og gå en runde.

Jm fortalte meg at kynnere ikke skulle være vonde i det hele tatt, men jeg aner ikke helt hva hun mente med det.

Smerte er jo veldig relativt og når jeg har mensen har jeg smerter.

Er i uke 37 nå.

Litt kjipt å være førstegangsfødende for jeg tolker det ene og det andre

og lurer på alt hele tiden.

Hvis ikke de såkalte mensensmertene går over, skal man kontakte føden da eller vente til de blir sterkere?

Ligger nå her og føler at mensen kommer rundt hjørnet.

Det er på dette tidspunktet jeg normalt ville spist smertestillende hvis det var mensen jeg ventet.. Så vet ikke hvordan jeg skal tolke kroppen:)?

Skrevet

Hei

Jeg er 3. gangs og hadde jeg vært dere hadde jeg ringt JM eller føden og spurt de jeg.

Kynnere skal ikke være vonde og ikke særlig regelmessige heller.

Skrevet

Heisann!

Jeg slet med dette for et par uker siden, og da spesiellt på natten. Eneste som hjalp var varmepute, gå rundt og stryke på mage og korsrygg, og et par ganger måtte jeg på do. Jeg hadde krampeaktige tak nederst i magen og vondt i korsryggen. Til vanlig har jeg kraftige menssmerter den første dagen m mensen, og dette kjentes slik ut. Vi snudde madrassen min til hard side(er en myk og en hard side) og vidunder... smertene forsvant:) Jeg er bare 32 uker på vei nå, men med tvillinger. Er du bekymret er det bedre å ta en tlf til føden, og få svar derfra, men da jeg tok opp mine smerter m jordmor sa hun liksom ikke noe, bare sa at vi skulle sjekke livmorhalsen- som var lang og lukket... Så jeg vet ikke hva dette kalles, men har også forstått det sånn at kynnere skal være uten smerter...

Ønsker deg masse lykke til værtfall:)

Skrevet

Snakket med jordmor i dag.. Nå vet jeg ikke om det er det samme vi sliter med (se min kommentar lenger opp) men hun sa hvertfall at det kunne være at livmorhalsen tror jeg hun sa begynte å trekke seg oppover.. modnes, vil jeg tro at det betyr.. Hun mente hvertfall at det ikke var noe farlig.. Og siden jeg var kommet så langt som jeg er ( 34+5) så var det heller ikke farlig siden barnet er blitt såpass stort og vil klare seg fint hvis det skulle være/komme tegn på fødsel...

Skrevet

Skal love deg at kynnere kan være vonde de også. Var selv hos JM i dag pga sterke smerter. Hun sjekket om det kunne være rier eller om det kun var kynnere. Dette gjøres ved gyn undersøkelse, for å se på modenhet og event åpning.

Siden jeg har bekkenløsning så er bl. a skambeinet ømt, og når kynnerne kommer så presser de babyen nedover...Så det var dette jeg kjente. Våknet flere ganger om natta pga smerter + sliter med å gå. Kun krykker fra nå av for å avlaste!

Så kortere fortalt, gå til jordmor så de kan sjekke om det er en tidlig fødsel på gang, eller kun vonde kynnere pga bekkenløsning.

Bekkenløsning vil du kjenne både framme og bak..virker som det er det som gjør det vondt. Men det er ikke likt for alle, så veldig viktig å heller få en sjekk for mye enn en for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...