Gå til innhold

Null trening, masse sofakos- dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at det er viktig å holde seg i form og være i aktivitet.. Var i utgangspunktet lite aktiv før graviditeten, men nå er det virkelig ingenting. Er riktignok fult sykemeldt pga bekkenet, ryggen og masse kynnere men lell.. Leser jo her og der at det er såååå viktig å være i form til fødselen.. men vi kan vel være naturlig god form uten å trene så mye.. eller?? trøster meg med ordet/ene "naturlig god form" og tenker at jeg aldri har vært syk og føler meg sterk selv om jeg ikke har en typisk trent kropp..

Det er vel flere der ute vel... eller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente jevnlig 1-2 ganger i uka ca 2 timer hver gang (blir ikke tid til så mye mer med mann, barn og hund syns jeg;) )før jeg ble gravid nå, og fortsatte fram til ca 4.5mnd. Ble ikke så veldig jevnlig fra 3 mnd egentlig fordi jeg ble mye plaget med vondter. Nå er det absolutt ingen form for trening her i gården. Det klarer jeg rett og slett ikke, men allikevel har jeg dårlig samvittighet;) Forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke 4, så da sluttet jeg å trene allerede da. Allikevel gikk fødselen helt greit. Så da gjør det nok det igjen;) Naturlig god form er en fin trøst, ja... Det er jeg veldig enig i, og det får være vår motivasjon fram mot fødsel :P Lykke til videre! Det går helt fint å føde uten å være i superform;)

Skrevet

Absloutt flere av oss ja....trente på Elixia før graviditeten, men det føles bare helt, helt feil å trene nå. Sluttet ganske tidlig. Nå består aktiviteten hovedsakelig i helt nødvendig husarbeid. Blytung og elendig, sliten ved den minste anstrengelse (som å snakke) :-) .. Trøster meg med det noen fortalte meg sist, nemlig at det høye blodvolumet og hormonene (?) fungerer omtrent som høydetrening på kroppen. Vi er altså ikke så utrente som vi tror. Den ekstra vekten er jo også med på å styrke musklene noe. HUsker fra sist at det gikk veldig fort å komme seg i form igjen, amming, trilleturer og mer stress hadde god effekt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...