Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Vil min ektefelle bli holdt ansvarlig for mine økonomiske problemer? Jeg har flere betalingsanmerkninger,og får ikke lån på 2 kr engang, holder på med flere betalingsordninger,men det vil ta noen år før jeg klarer få dette unna,har ca 300.000 i gjeld. Hvis h#n f.eks vil ha lån, ødelegger jeg for min ektefelle når h#n oppfører at vi er gift selv om h#n søker lån alene? H#n eier et hus og har lån på 2 biler fra før av,vi gifter oss til våren... Seriøse svar ønskes...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 dette bør jeg egentlig kunne, har lært om det...mener at de kan gå på ham om dere er gift, men om hus og bil er registrert særeie så tror jeg ikke de kan touche det... men er ikke 100% sikker...ville absolutt ha vært helt sikker på konsekvensene her før jeg giftet meg!! finnes gratishjelp fra advokatstudenter på nett har jeg hørt, google litt og hør med de
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Nei, det vil han ikke. Han vil få lån alene selv om dere er gift og man kan ikke ta pant i noe han eier om det er din gjeld. Hvis han ikke stiller sikkerhet for noe som har med deg å gjøre og så lenge det ikke er tinglyst at du også er eier, vil ikke han ha noe med din gjeld å gjøre. Alle opplysninger hentes fra motorvognregisteret og statens kartverk. Er du ikke registrert med eiendom eller motorvogn der, har men ikke noe å ta pant i.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 De kan ikke ta fra ham for å dekke din gjeld. Det er ulovlig. Men jeg tror ikke han kan ta bolig eller billån uten at du er medlånetaker, når det er snakk om lån som stiftes etter at man blir gift. Det tror jeg ikke at har noe med loven å gjøre, men er de fleste banker sin policy. Hvertfall det vi har fått beskjed om av vår bank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå