Carina har to små gull Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hadde min andre MA i uke 8 i forrige uke som endte opp med utskraping. At jeg mista denna gangen har jeg takla veldig greit. Men tror det har noe med at jeg ikke følte meg gravid og hadde heller ingen symptomer. Legen sa jeg skulle vente en mens før vi prøve å bli gravide på nytt. Kjenner at det kommer til å bli vanskelig, har så lyst til å bare kjøre på. Tenkte at sambo var den som måtte være den sterke av oss for jeg hadde kommet til å kjørt på. Men igår sa han at skjer det så skjer det, han har ikke tenkt å være den sterke ut av oss. Vi ble enig om at jeg ikke skal gå å kjenne etter (yeah right!), skal ikke ta en eneste el test og bare ha sex når vi føler for det. Dukker tanta opp så dukker hun opp. Er ikke tanta kommer til januar og det visre seg at jeg er gravid igjen så får vi ta det som det kommer. Hva hadde dere gjort? Ville dere ha venta en mens og heller brukt kondom til tanta kom???
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Hei Carina!! jeg hadde bare kjørt på hvis du selv er klar for det. Når jeg mista i uke 14 i juli gikk det 5 dgr etter utskraping før vi hadde sex i og med at jeg ikke blødde. Min gyn som er en meget erfaren lege sa at det var bare å begynne å prøve når en selv følte for det fordi kroppen bestemte selv når den var klar til å bli befruktet igjen. For min del ble jeg jo ikke gravid før nå, men har 2 venninner som ikke rakk å få mensen først før de ble gravide, og begge fødte et velskapt barn. Ønsker deg masse lykke til. Måtte lykken smile til deg snart. Stooor klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Hei igjen vennen =) Vi kjørte på med en gang etter begge MA`ene, ventet ikke til første mens, ble ikke gravid før jeg fikk tilbake mensen, men første mens rett etter første MA da satt den igjen(!), men du vet jo at jeg mistet jo denne også Kjørte på med en gang da også (etter at jeg sluttet å blø da såklart), men så langt har det ikke klaffet ennå....det er opp til dere - men jeg tror ikke kroppen blir gravid før den er klar for det - og psyken kan jo være klar før kroppen, så kjør på så lenge dere har lyst - det er mitt råd, hehe =) Lykke til og god klem til en som har savnet deg her inne, men skulle jo absolutt ha sett deg surfe på 1 tri fortsatt, men vår sjanse kommer nok - vi må bare ha tro og håp, hehe :) Stoooor klem fra
Kronesis Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Jeg hadde MA i uke 10 i september. Vi fikk også beskjed om å vente en syklus før vi prøvde. Etter at smertene og blødningene hadde gitt seg hadde jeg stort behov for å være sammen med mannen min og ha sex igjen. Vi bestemte oss for å gjøre det vi ønsket og tenkte at jeg ikke blir gravid hvis kroppen ikke er klar. Håpet at mensen ikke kom, men gjorde det. Mensen var helt annerledes og skjønte at livmoren nok ikke var klar for et befruktet egg. Mitt råd er: nyt hverandre og kos dere når dere har lyst. Skjer det så er det bra, hvis ikke er ikke kroppen klar!
-68mamma Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Jeg ville kjørt på med en gang - er jo et faktum at man er ekstra fertil rett etter en abort, da er allerede hormonnivået høyt :-) Lykke til !!!
Carina har to små gull Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2009 Takk for svar jenter. Hadde egentlig allerede bestemt meg for å kjøre rett på, men måtte bare ha noen andre sine synspunkter. Men blir ikke noe el testing og skal prøveå ikke kjenne så mye etter. Ei uke sia utskrapinga idag så får vel EL om ei uke eller to. Sist gikk det 5-6 uker til jeg fikk tanta igjen.
Surk Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Hei!! Lurte faktisk på da same ) Hadde utskrapning på lørdag!! Blør litt enda.. men tenker på å bare kjøre på!!! så får eg sjå om da klaffer igjen!!! Må ha lykke til!! Måtte det klaffe for oss begge )
Carina har to små gull Skrevet 27. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2009 Ja jeg blir å kjøre på. Gleder meg til å sette igang igjen Spent når første El blir. Fått vite de to siste dager at det er to venninner av meg som er gravide. Viste at begge prøvde, men hadde jo vært så skøy om jeg kunne gått gravid sammens med dem. Blir å kjøre på med akupunktur igjen om jeg ikke blir gravid før mensen kommer tilbake.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Kjør på! Dere høres ut som om dere er klare for det! Jeg har også mistet to ganger. Første gangen ventet jeg en syklus og ble gravid to sykluser senere. Men mistet den også, så nå kjører jeg bare på og krysser fingrene for at den sitter snart - og hele svangerskapet! Masse lykke til!!
Septemberdreng Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Dette funderer jeg veldig på for tiden. Jeg hadde en SA i oktober der jeg mistet veldig mye blod og måtte tilslutt ha en utskrapning. Hadde blodprosent på 7,8 da jeg dro hjem fra sykehuset, og nå har jeg spist jern i nesten fire uker og kommet opp på 9,2 %. Normalverdien skal ligge mellom 12-15% omtrent, så jeg er fortsatt ganske mye under, og nå lurer jeg veldig på hvor dumt det er å bli gravid før jeg er oppe på normalen? Jeg har mensen nå og hadde håpet å bare vente en syklus til før vi prøver igjen... Noen som vet noe om dette?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Som sist, som nå...vi kjører rett på - klaffer det, så var det meningen, tenker jeg. Men det er jo umulig å vite hvor i huleste man er i syklus da - så det er jo litt kjipt...menmen...alt man gjør for å få et kjærkomment barn til dere!!! Lykke til alle sammen ♥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå