moota m storebror&lillebror Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Vi tenner bare lys til frokost og til middag. Gjør ikke noe mer ut av det. Men hele familien samles ofte i desember pga bursdager og diverse så det er veldig koselig! =) Jeg pynter heller ikke til advent. Pynter til jul til 1. advent og rydder det ut igjen så fort som mulig etter nyttår he he =)
Lene~mor til tre Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Ja vi tenner lys når vi spiser frokost og middag. Vi pynter med lilla lys og henger opp julegardinene, setter fram adventstaker og henger opp adventsstjerne med lys i og glasskuler med lys i. Nissene finner vi frem nærmere jul og pynter juletre lille julaften.
Agehya Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Pynter med lilla til advent, og tar fram stake, lys, stjerne osv. Hadde blitt gal om jeg skulle sett på nisser hele desember. Dessuten synest jeg advent er en fin tid jeg. Tenner et lys hver søndag kveld, og storesøster leser gjerne et vers. Lærer slikt på skolen, og er meget fornøyd med seg selv hver gang. Vi har levende lys på bordet hvert måltid hele året, så det er ikke noe forskjell hos oss. Julepynten kommer fram lillejulaften sammen med treet, og forsvinner en ukes tid over nyttår. Nok for meg det.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Ja, klart, har 2 advents staker. eldstemann pleier å lese advents vers,ellers så synger vi et vers sammen. Så har vi slik kalender som vi skifter tall på hver dag http://www.firkloveren.no/templates/PPage____15967.aspx
Baila Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Vi har en litt bedre frokost og tenner lys. Fra 2 søndag i advent baker vi julekaker, og om kvelden smaker vi på bakverkene, og tenner lysene da. 1.Søndagen i advent lager vi kranser, oppsatser og gravlegg, og spiser kake.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Pynter til jul og advent til første søndag i advent, eller første desember. Alt etter hva som passer seg best.. Tenner lys hver søndag i advent. Det er så koselig:)
yasmina Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Her er jo soendag skole og arbeidsdag saa det blir ikke saa mye til markering. Har faktisk vurdert aa markere loerdagene i aar istedet Ellers saa pyntes hele huset til jul . Blir litt annerledes naar man ikke faar noe julestemning i det hele tatt ute. Her har vi 25 grader og hoveddelen av befolkningen er muslimer. I Norge saa pynter vi huset til jul naar vi inviterer venner paa aarlig julegroet fest. Somregel rundt den 20 des.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå