Gå til innhold

Kan jeg erstatte creme fraiche med magerkesam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn helt uten videre og få noenlunde samme resultat? Det er snakk om saus hvor jeg vanligvis bare hiver en boks creme fraiche i gryta og tilsetter laks og reker og litt grønt og lar det koke til fisken er ferdig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro mager kesam skiller seg og blir kornete.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men lett creme fraiche og halve mengden fungerer jo bra kanskje? Kesam er jo et osteprodukt, og det skiller seg litt for raskt.

Skrevet

Da må du koke gryta først, ta den av varmen og så ha i kesam etter at det har sluttet å koke for å unngå at det skiller seg så alt for mye. Creme Fraiche har helt egne egenskaper i forhold til koking, som ikke engang matches av seterrømme.

Skrevet

Forresten er matyoghurt bedre egnet enn kesam i ting som er varme.

Skrevet

hm, ja det var jo ikek så dumt. Stod likosm på at den kunne brukes i sauser, men da er det jo mer bare en smakstilsetning enn hele sausen liksom, så det makes sense. Da får vi prøve yoghurt for morro skyld da :oD Takk!

Skrevet

Nb! matyoghurt skiller seg også ved koking.. men kan tilsettes varme ting som ikke koker uten å skille seg.

Skrevet

ah! Da får jeg holde meg til cremen som vanlig da, hehe. Med mindre jeg gidder å koke/steke fisken først (tror ikke det) :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...