alvamamma Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 I min familie har vi ofte kommet med ønsker/ønskelister dersom noen spør.. Jeg synes det er hyggelig å kunne kjøpe noe folk ønsker seg og som de trenger, ikke noe unyttig som bare blir stuet bort.. Det aller beste er selvsagt å klare å finne på noe selv som "treffer", men det er ikke alltid like enkelt til alle. Dette letter innkjøpene og synes jeg. Jeg er rett og slett ikke så kreativ når det kommer til gaver og med barn har man ikke så god tid til butikker heller.. I svigerfamilien er det aldri noen som ønsker seg noe. Prøver å spørre forsiktig hvert år, men ingen trenger noen ting uansett alder.. De spør gjerne tilbake om det er noe vi ønsker oss. Når vi da har noen ønsker å komme med, føler jeg meg litt "grisk" på en måte.. Tror vi må gi opp å spørre dem :-) Gir dere ut ønsker/ønskelister hvis noen spør?
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg synes vel at lister kan virke litt "griskt", men om noen spør så finner vi på noe. Barna ønsker seg jo alltid noe, og jeg har stort sett kontroll på hva de trenger/ønsker og familie får tips gjennom mor. Om de voksne ikke ønsker seg noe spesifik kjøper vi forbruksvarer eller veldedige gaver - og da kan en ikke bomme:)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Vi gir ønskelister for både oss og snuppa til både foreldre og svigerforeldre. Så kan de gi ønsker videre til besteforeldre og søsken. Jeg synes ikke det er griskt å skrive liste, det er veldig greit at de vet hva vi ønsker oss, så blir det ikke så mye som blir stuet inn i skapet... Jeg spør også hva andre ønsker seg, og gir oftest noe som er på deres liste, selv om det noen ganger kan være litt forutsigbart.
___ Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Vi konkurerer til og med om hvem som har den lengste ønskelisten. Der står allt fra slikkepott, tommestokk og sokker, til smykker, bøker og ny bil. Ingen forventer å få mer enn en brøkdel av det som står der.
alvamamma Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Jeg hadde blitt så glad for den ønskelista di Poamin :-) Jeg tenker at de fleste har da noe de ka ha bruk for, et eller annet? Jeg svarer bare de som spør om ønskeliste altså... Kunne aldri falt meg inn å kommet med ønsker ellers :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg bruker få og sende ønskelister på begge sider i familien vår. Synes det er mye bedre enn å få noe unødvendig som havner i et skap eller skuff og ikke blir brukt. Så NEI jeg synes IKKE det er griskt!!!
Gjest Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Gir ut ønskeliste til min familie og svigerfamilien. Både til jul og bursdag - og til spesielle anledninger som barnedåp. Synes ikke det er griskt. Det er mye hyggeligere å gi og få noe som ønskes og/eller trengs og faktisk blir brukt, enn noe som blir stuet bort i et skap. Setter også pris på ønskelister fra andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå