Gjest Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Jeg er vant med multer og krem, mens mannen er vant med riskrem. Egentlig liker vi ikke spes. godt noen av delene, så vi har lyst å lage vår egen dessert-tradisjon. Forslag?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Riskrem med rød saus mmmmmm:-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 riskrem med rød saus, nam:) og noen ganger blir det servert iskake også
alvamamma Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Hjemmelaget karamellpudding - NAM :-)
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 annen hvert år har vi Dronning Maud pudding (når vi er med min familie) og det andre året har vi riskrem med krem (med min manns familie).
GuttemammaX3 Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Her må flere tradisjoner tas hensyn til så vi har alltid to desserter, multekrem og krumkaker, og riskrem med rød saus, så kan dessverre ikke hjelpe med tips til nye tradisjoner:)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Vi har vanligvis ikke dessert, men forrett... Da har vi risengrynssuppe med rosiner, da passer det ikke så godt med riskrem eller annen mektig dessert. Men, i år skal vi feire jul hjemme hos oss selv, så da blir det multekrem og strull til dessert. Ellers så er det jo kjempegodt med fruktsalat til dessert. Det bruker vi å ha på nyttårsaften.
Emma&Adrian Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Sjokoladepudding skal vi visst ha i år,men det liker jeg ikke,så jeg tar med meg egen riskrem
TA 1980 Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Mor min serverer riskrem vist vi er der. Men er vi heime tar vi det enkelt og har bare is,og div småkaker(kransekake stenger,pepperkaker,kromkaker og julemenn) til kaffien.
Hera Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Riskrem med rød saus, og iskake eller annen is til de som ikke liker riskrem:=)
2 små og en undulat Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Hva med tilslørte bondepiker?
neekap Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 ferske multer med fløtemelk, nam.. Ikke så mektig som multekrem, men friskt og godt )
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Det varierer! I år vil gutta lage iskrem med selvplukka blåbær, kjører vaniljeis med blåbær i foodprosessoren. De får velge:)
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Vi bruker å ha jordbær og is, synes det er godt etter julemiddagen Og da kan barna, de som ikke liker jordbær, spise bare is, eller med Non stop og sjokoladesaus på. Helst bruker vi svigermor sine kaffejordbær, som vi heldigvis har fått i år også
Mamma´n til lillemor Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 Jeg er vant til å ha riskrem og rørte bær, de som ikke liker riskrem spiser is med bær i stedet. I år er vi hjemme hos oss for første gang så blir riskrem med rød saus og vaniljeis.
solita 06 Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Vi har vokst opp med riskrem med tynn (!) rød saus... Men nå har vi etter mitt initiativ begynt å ha coulis av bringerbær til riskremen, så mye bedre! Friskere og ikke så tungt.
___ Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Fruktsalat med krem, krumkaker og sherypudding og karamelpudding med karamellsaus.
Gjest irismor Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Sjokoladepudding og vaniljesaus eller vaniljeis med lune bær. For i år skal vi ha julaften hjemme alene ;-) Første gang på over 30 år jeg gleder meg til julaften. Men hos svigers er det multekrem og riskrem .med rød saus Hos mine foreldre er det riskrem med rød saus og pærer med krem.
Tokatter_USA Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Hvis vi skal ha noe å gjemme mandelen i, så er riskrem selvskreven. Og det skal vi jo.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 riskrem er et must som dessert på julaften:)
Mille** Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Multekrem med krumkake eller kransekake. Nam!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. november 2009 #23 Skrevet 25. november 2009 Vi har riskrem med rød saus, men i år skal vi til svigerinne og da tipper jeg det blir Dronning Maud - er det en typisk Haugesundstrakterdessert, eller er det feil inntrykk?
Brugda Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Riskrem med rødsaus! Hadde jeg måttet velge noe annet, ville jeg hatt mandelpudding med rødsaus.. nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå