Gå til innhold

Hva har dere til dessert julaften?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant med multer og krem, mens mannen er vant med riskrem. Egentlig liker vi ikke spes. godt noen av delene, så vi har lyst å lage vår egen dessert-tradisjon. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riskrem med rød saus mmmmmm:-)

Skrevet

riskrem med rød saus, nam:) og noen ganger blir det servert iskake også:)

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding - NAM :-)

Skrevet

annen hvert år har vi Dronning Maud pudding (når vi er med min familie) og det andre året har vi riskrem med krem (med min manns familie).

Skrevet

Her må flere tradisjoner tas hensyn til så vi har alltid to desserter, multekrem og krumkaker, og riskrem med rød saus, så kan dessverre ikke hjelpe med tips til nye tradisjoner:)

Skrevet

Vi har vanligvis ikke dessert, men forrett... Da har vi risengrynssuppe med rosiner, da passer det ikke så godt med riskrem eller annen mektig dessert. Men, i år skal vi feire jul hjemme hos oss selv, så da blir det multekrem og strull til dessert. Ellers så er det jo kjempegodt med fruktsalat til dessert. Det bruker vi å ha på nyttårsaften.

Skrevet

Sjokoladepudding skal vi visst ha i år,men det liker jeg ikke,så jeg tar med meg egen riskrem ;)

Skrevet

Mor min serverer riskrem vist vi er der. Men er vi heime tar vi det enkelt og har bare is,og div småkaker(kransekake stenger,pepperkaker,kromkaker og julemenn) til kaffien.

Skrevet

Riskrem med rød saus, og iskake eller annen is til de som ikke liker riskrem:=)

Skrevet

Hva med tilslørte bondepiker?

Skrevet

ferske multer med fløtemelk, nam.. Ikke så mektig som multekrem, men friskt og godt :o)

Skrevet

Det varierer! I år vil gutta lage iskrem med selvplukka blåbær, kjører vaniljeis med blåbær i foodprosessoren. De får velge:)

Skrevet

Vi bruker å ha jordbær og is, synes det er godt etter julemiddagen :) Og da kan barna, de som ikke liker jordbær, spise bare is, eller med Non stop og sjokoladesaus på.

Helst bruker vi svigermor sine kaffejordbær, som vi heldigvis har fått i år også :)

Skrevet

Jeg er vant til å ha riskrem og rørte bær, de som ikke liker riskrem spiser is med bær i stedet. I år er vi hjemme hos oss for første gang så blir riskrem med rød saus og vaniljeis.

Skrevet

Vi har vokst opp med riskrem med tynn (!) rød saus...

Men nå har vi etter mitt initiativ begynt å ha coulis av bringerbær til riskremen,

så mye bedre! Friskere og ikke så tungt.

Skrevet

Fruktsalat med krem, krumkaker og sherypudding og karamelpudding med karamellsaus.

Skrevet

Sjokoladepudding og vaniljesaus eller vaniljeis med lune bær. For i år skal vi ha julaften hjemme alene ;-) Første gang på over 30 år jeg gleder meg til julaften.

Men hos svigers er det multekrem og riskrem .med rød saus

Hos mine foreldre er det riskrem med rød saus og pærer med krem.

Skrevet

Hvis vi skal ha noe å gjemme mandelen i, så er riskrem selvskreven. Og det skal vi jo.

Skrevet

Multekrem med krumkake eller kransekake. Nam!

Skrevet

Vi har riskrem med rød saus, men i år skal vi til svigerinne og da tipper jeg det blir Dronning Maud - er det en typisk Haugesundstrakterdessert, eller er det feil inntrykk?

Skrevet

Riskrem med rødsaus! :)

 

Hadde jeg måttet velge noe annet, ville jeg hatt mandelpudding med rødsaus.. nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...