Gå til innhold

Hva i all verden gjør en nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt:

Jeg har vært langtidssykmeldt og skulle nå over til rehabpenger i dag! Men legen har ikke fått somlet seg til å skrive legeerklæringen og da blir ikke pengene utbetalt....

Jeg måtte ta det ekle steget til nav sosial og søke om hjelp der....joda....fikk brev i dag om at det var lang behandlingstid pga sykdom og stor saksmengde!! Og hva gjør en da? Her sitter jeg med 3 barn og har ikke penger til husleie, strøm, telefon og mat!

Prøver å ringe legen nå igjen og mase og mase til han sender den forbanna erklæringen!! Også rett før jul da gitt.....snufs!

Noen som kjenner noen i samme situasjon eller noen som kan komme med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Huff -dette hørtes ikke særlig morsomt ut :(

Kunne du lånt noen penger av familie eller venner sålenge?

Til legen din får ut fingeren....

Sender deg en god klem og håper ting løser seg snart!

KLEM

Skrevet

Selv om det er lang behandlingstid hos NAV sosial, har du rett til å få såkalte "nødpenger" uten urimelig opphold i tid.. Dvs.. du skal nesten få dem i hånda hvis du går ned der og sier du har tre barn, sånn og sånn, ikke nåla i veggen... Jeg tror også du skal få et lite tillegg for å stelle i stand til jul, hvis behandlingstiden strekker seg over julen..

Lykke til - vet hvordan du har det! Jeg har vært akkurat der du er, men kom meg ut på andre siden. Det gjør du også! :-)

Skrevet

Du har krav på nødhjelp ,dra på sos nå med en gang før de stenger ,legg inn en søknad om nød hjelp og du har pengene i morgen .De har plikt til å behandle den raskt .

Skrevet

Tusen takk for gode råd og svar:o) Det varmer:o) Ja jeg dro ned til ....æsj...navsosial....og fikk levert inn en kjapp søknad. Fikk beskjed om å komme etter kl 13 i morgen for å hente rekvisisjon.....som jeg skal ta med i banken....huff så nedvergende:o( Men men...hva skal en gjøre da?

Men noe gode nyheter da....legen har sendt papirene og de hadde vist kommet fram til Nav i dag. Damen der sa at hun skulle sette "Haster" på den, så da får jeg håpe det blir både normal utbetaling og etterbetaling den 12 desember:o) Er lov å håpe i hvertfall....

Takk igjen jenter:o) Det order seg for snille piker eller hva?:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...