Gå til innhold

Dere som kan dette med poengbergning(høyskole)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har desverre et lavt snitt fra vgs. Jeg var langvarig syk siste året på vgs og karakterene mine gikk til bunnen.

Jeg kommer inn under 23\5 regelen til sommeren(strøk i ett fag så har ikke vitnemål)

Regner de snittet ut i fra de seks gjeldende fagene?

Jeg har tatt helsefagarbeider(hjelpepleier) utdanning etterpå(kun teori, da jeg ikke ønsker å gå ut som lærling i 2 år) Gjelder disse karakterene når jeg søker høyskole? Hadde vært greit siden snittet der er ganske høyt. Eller er det kun matte, engelsk, norsk osv osv fra vgs som gjelder?

Kan jeg få alderspoeng også? Er 25 til sommeren. Får man poeng for andre ting, eller kun karakterer og alderspoeng?

Prøvd å lese på samordna opptak flere ganger, men blir aldri klok. Tror jeg må ha det inn med teskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle karakterer med standpunktkarakter teller med. Alderspoeng er jeg litt usikker på.

Valgfag i vgs teller, feks biologi og fysikk, som ekstra poeng.

Skrevet

Så når jeg har gått helse og sosial nå så gjelder de karakterene jeg har fått der? Det er standpunktkarakterer i tre fag.

H.I

Skrevet

de regner vel snittet av disse fagene: nyere historie, samfunnsfag, norsk, matte, naturfag og engenlsk. i tillegg får du ekstrapoeng for valgfag som fysikk, kjemi (jeg fikk poeng for organisasjonslære) samt at man får alderspoeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...