Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Når begynner man og finne frem og gjøre "klart" til jul??
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg skal begynne fredagsettermiddag hehe Tørke støv og legge på juledukene skal også henge opp stjerna, adventstakene ++ men tenner di ikke før lørdag... Skal også begynne å ta opp nisser ++ Skal ha familie-selskap på Lørdag, så koselig å ha det pynta til da... ) Bryr meg ikke om va naboene sier.. hehe.... Men kommer nok ikke til å henge opp lysene ut før søndag.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Her blir det husvask i dag, i morgen og fredag. Har bekkenløsning så klarer ikke alt på en gang. Fredag kveld eller på lørdag begynner jeg å pynte. Her kommer all pynt frem til 1 advent, untatt juletre! Gleder meg! Det er så koselig med julen :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2009 har sååå lyst og begynne nå jeg.... hehe... kjøpte oss hus i sommer så er første jula her i huset så da er det jo ekstra stas og pynte da.. holder på med vasken her selv..men må nok hjøres en gang til før jula kommer på fullt her
DK+2 Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Her blir det jul på søndag, tror jeg. Vi skal kanskje bort i helga, så da tar jeg det når vi kommer hjem. Tror ikke mannen er så interesert i å pynte, men det gjør meg ingenting! Hehe. Vaskinga tar jeg litt etter litt, det må gjøres en gang til nærmere jul uansett.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2009 må vaske en gang i uka her uansett.. når har 2katter i hus.... og et stk mannfolk
Gumman :-) Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Vi skal vaske huset, skifte gardiner og adventspynte i helga, dvs adventsstaker og -stjerner i vinduene, lilla lys og duker, en lysende snømann på trappa og lys i et av træne i hagen. Må vel snart tenke på å sende samboeren en tur ut i skogen og finne juletre også (selv om det ikke tas inn i stua før lille julaften).... Resten av julepynten pleier vi ikke å ta fram før lille julaften, men i år tror jeg det blir ferdigpyntet (med unntak av treet) ca. en uke tidligere, da det er greit å dele det opp mer når jeg er høygravid, samt at vi aldri vet når det evt skjer noe i forhold til mini i magen. Søsteren min har en ordning der hun er ferdig med vasking o.l. til 1. desember, og så får hver av de to jentene hennes sette frem en selvvalgt julepynt hver dag frem til lille julaften, hvor de setter frem det resterende og pynter treet. Dette blir nesten som en ekstra adventskalender for jentene og det blir gradvis mer og mer jul i huset. Niesene mine elsker denne tradisjonen. Selv er jeg nok litt for mye kontrollfreak på hvor ting skal stå til at jeg tør å prøve en slik løsning, men synes likevel det er en fin tradisjon.
Fifrildi Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Jeg pleier å henge opp lys i vinduene/sånn trekantet stake til 1. søndag i advendt. Deretter pynter jeg til jul når jeg har lyst, det blir gjerne helgen etterpå. Og så tar jeg bort all julepynten før nyttårsaften
mamma >to gull Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Jeg tenkte vaske her på fredag så tar vi frem julestjernene til vindu, litt lilla lys og noen juleblomster og pynter fredag kveld. Nisser og slikt drøyer vi litt med tror jeg..:-))
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2009 ja selve jule pynten er greit og vente med til lillejulaften.. men advent lys og greier opp neste helga da siden er første advent da
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Her blir det husvask på fredag og pynting på søndag... Men har ikke så mye julepynt lenger, kastet mye da jeg flyttet inn i nytt hus.....
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Her har jeg pyntet til advent i dag:) Gjort alt klart til søndagen. Plugger ikke i noen av kontaktene før til helgen.. men det er klart hvert fall. Termin på lørdag, så hvis det skulle bli fødsel så har samboer kun ansvar for kontakter og ikke selve pyntingen! hehe.. må gjøre ting på min måte.. Julepynten kommer opp lille julaften. da blir det bytting av duker igjen.. har lilla nå- Blir julerøde da.. Investert i noen fine duker fra Bohus som ikke trenger å strykes (altså løpere da). Kjekt når man har barn. Duken ender ofte opp i en haug på bordet hvis noe skal tegne..
Gjest Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Jeg begynner første helga i desember. Butikkene starta jo i slutten av september så noe lenger enn det kan jeg ikke vente uten å føle meg treig;P
mamma og my Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Her skal det pyntes etter at vi flytter inn i nytt hus på tirsdag:)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 Jeg tenkte egenltig og vente men er vel igrunn greit og få alt i stand til 1.advent...Det blir jo og 1. desember i løpet av den uka...Med termin 16 januar er det kanskje greit og gjøre seg ferdig mest mulig til jul så tidlig som mulig...
utrolig78 Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Signerer madam mim! Elsker jula. Har tjuvstartet med kongerøkelse og julemusikk under vaskinga i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå