Gå til innhold

Hvis dere skulle velge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

EN egenskap dere ønsker å fokusere på i oppdragelsen av deres barn, hva ville det være?

Jeg ville definitivt valgt EMPATI! Så lenge man har evnen til å sette seg inn i andre menneskers følelser og livssituasjon, tror jeg man kommer langt her i livet:)

Ble litt inspirert etter å ha lest kommentarer på Regine Stokke sin blogg! Blir direkte sjokkert over enkeltes holdninger og mangel på innsikt i en ung jentes fortvilte situasjon. Ja, mange av dem som skriver inn er kanskje unge, men synes ikke alltid det er en unnskyldning. Derfor setter jeg EMPATI/SAMVITTIGHET øverst på listen over egenskaper jeg ønsker å lære mine barn. Så gjenstår det bare å se om jeg får det til.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i den.

Håper jeg kan lære min datter å være ett godt menneske. Om hun i tillegg blir søt, smart, flink til å tegne, atletisk eller hva det måtte være er bare en bonus.

Men en annen egenskap jeg synes er viktig å prøve å gi barn er det å kunne være trygg på seg selv. Da er man så mye bedre rustet til å ta gode avgjørelser, både for seg selv og andre, og har bedre forutsettninger for å leve ett harmonisk liv og ha det godt med seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...