Gå til innhold

Dere som har datet litt i det siste tiden....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært alene et år og har sånn litt begynt å flørte med gutter igjen og se meg rundt .........

Men nå er det fryktelig mange år siden jeg var ute med noen for første gang, og lurer egentlig på hva er vanlig angående betaling når man går ut på date..

For meg har det alltid vært normalt at om noen ber meg på date så betaler de og ber jeg noen på date så betaler jeg.

Men har lest litt på nettet og da ser jeg veldig mange mener man skal betale sin del. For meg er det da ikke date men å gå ut som venner, men meg om det.

Si at en inviterer meg ut og tar meg med på en resturang å spiser, vel sånt har ikke jeg råd til egentlig siden her går det økonomisk bare så vidt rundt.

Men er jo sjelden at man vet hvor man skal når man blir invitert ut da.

Så hvis personen etterpå mente man skulle dele regninga plutselig...............

Nei skal man liksom spørre om det da når noen inviterer deg ut? Si at betaler vi hver for oss da heller? Og i såfall hvor skal vi ......

Eller beklager jeg kan ikke gå ut med deg for jeg har ikke penger.....

Det blir jo himmla rart det og.

Og hva er det med de gutta som mener de har rett på sex om de har spandert et måltid eller en kino bilett på deg.................. Hello ikke aktuelt her i hvertfall.

Er alle jenter plutselig billige horer nå?

uff jeg sytnes det er litt skummelt og vanskelig å komme inn i dette igjen.

Har en som gjerne vil ta meg med på date men siden jeg kjenner han veldig lite så syntes jeg det er vanskelig å liksom ta opp disse tingene på forhånd.

Så jeg har ennå bare unskyldt meg med at det er vanskelig å få barnevakt akkurat nå. (jeg har barna mine 100%)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, lurer egntlig på hva andre gjør? Jeg opplever alltid at mennene insisterer på å betale, men jeg vil jo gjerne betale selv jeg da. Jeg slenger gjerne på en 200lapp på bordet når vi betaler for maten (om han betaler cash), eller hvis vi skal ta en øl, el gå på kino el hva det måtte være, så sier jeg gjerne,"nei, nå kan jeg betale"; så går det opp i opp. Vi lever jo i 2009 trossalt;)

Skrevet

Ja vi lever i 2009,men jeg mener om noen inviter meg så regner jeg med at de betaler og så inviterer jeg gjerne neste gang og da betaler jeg.

Altså mener jeg at det ikke er en selvfølge at mannen skal betale men at den som inviterer skal betale.

:)

Skrevet

Nå har jeg vært samboer i mer enn et tiår, så føler meg virkelig på gyngende grunn her. ;-)

Men hva med å spørre om dere kan starte med å ta en kaffe, da trenger du ikke si nei til en ok fyr pga dårlig økonomi og usikkerhet rundt hvem som skal betale. Hvis han spanderer den første kaffen, kan du jo tilby deg å kjøpe "neste runde". Kan være en fin måte å bli kjent på også, da en kaffedate ikke trenger å vare så lenge, men du vil allikevel få et inntrykk av om denne mannen er en du vil bli bedre kjent med.

Ellers tror jeg vel menn i "min generasjon" (er i 30-åra) gjerne vil spandere hvis de inviterer på date, og vi kvinner på samme alder gjerne tilbyr å spandere "den neste ølen", noen vil kanskje også insistere på å dele regningen".

Lykke til!

Skrevet

Hadde aldri latt gutten betale regningen. her deles det, vi lever da i 2009!

Skrevet

Da jeg var på date i sommer så betalte han, men jeg tilbydde meg å betale. Neste gang ville jeg gjerne betale alt siden han betalte første gangen, men fikk ikke lov da heller. Så da ba jeg han hjem, da måtte jeg jo betale.. hehe.. så sånn ble det også. han er ofte hos oss (siden vi ble et par), og da er det jo jeg som har handlet det meste. når vi er hos han betaler han..

Skrevet

Anonym over her..

legger ved at jeg alltid hadde med penger slik at jeg kunne betale. reis aldri ut på date uten penger, da kan man sikkert havne i en dum klemme en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...