Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Barnetrygden er øremerket ungenes sparekonti, mens kontantstøtten er øremerket barnehageavgift når den tid kommer. Tenker at noen av dere ser rødt nå, men det driter jeg en lang faen i! =)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Mannen min tjener såpass at jeg kan spare hele lønna mi. Ungene skal få lappen, egen bil og leilighet når de er 18 år.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Det var dette med å overkompensere, anonym 11:09...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg ser ikke rødt.det kommer helt ann på hva slags inntekt forleldrene har.ikke alle som kan legge av barnetrygden til ungene.selv om jeg gjerne ville gjort det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Hadde jeg hatt penger nok, ville jeg nok gjort akkurat det samme som deg, HI!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 hadde gjort det samme om jeg kunne,men slik luksus har vi ikke råd til,men supert for dei som har da
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Jøss! Her regnet jeg med 100 innlegg av typen "du fortjener ikke barnetrygd eller kontantstøtte når du har råd til å sette av pengene", men ble nå positivt overrasket. =)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Greit å sy puter under armene på ungene....ja da blir de selvstendige gitt. Hvorfor skal de gidde jobbe når de rike foreldrene betaler??? Ser du ikke hvor dumt dette er?? Du ender opp med late og udugelige barn som tror de bare kan gå til mamma og pappa for å få penger. Mulig de ender på trygd som uføre. Jeg er for behovsprøvd barnetrygd!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Unnskyld meg, du! "Sy puter under armene på ungene"??? Hvis det å sette av kontantstøtte til å betale senere barnehageregninger med er å sy puter under armene på ungene, lurer jeg på om det er slik at dine barn må jobbe for føden fra dag en? Barnetrygden går til barna på en tidspunkt der de koster mer, altså når de skal ha sykler, skoleturer, skiutstyr osv, slik at det ikke går av det daglige budsjettet. Du burde seriøst skjerpe deg, anonym 12:45, og ikke automatisk trekke konklusjoner i retning av at ungene mine ikke lærer verdien av penger! Jeg er ikke for behovsprøvd barnetrygd, da den skal gå til barnet og ikke foreldrene! HI
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Jepp, sparer barnetrygden. Har aldri hatt kontantstøtte. Vil gjerne spare mer etterhvert. Barna skal få så mye hjelp vi klarer å gi dem til utdannelse. Ingenting, ihvertfall ikke økonomi, skal hindre dem i å ta den utdannelsen de velger, håper jeg. Det som provoserer meg, er foreldre som sier at: barnetrygden er der for å brukes. Har ei venninne som sier det, men hun prøver bare å rettferdiggjøre at de bruker det opp. Hun klarer ikke å unne andre noenting bra, ikke engang at vi sparer til barnas fremtid...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 hva med å ikke være anonym trådstarter..kom igjen lurer på hvem du egentlig er
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Jeg bruker barnetrygden, rett og slett fordi vi er i en etableringsfase med veldig mye utgifter, og det går akkurat rundt her. Har faktisk ikke råd til å spare penger, med unntak av tre hundre kroner som går til barnets sparekonto hver mnd. Etter hvert når økonomien blir litt bedre kan vi alltids sette av mer penger til barnet, men pr. i dag går ikke det. Jeg synes det er viktigere at han får varme, gode klær og at vi tar oss tid og råd til hyggelige aktiviteter sammen som familie, enn at han får en tusenlapp hver mnd på konto, selv om vi i en ideell situasjon skulle gjort begge deler.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 Har du en mistanke til hvem jeg kan være? =)
2 små og en undulat Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Hvordan kan økonomi stå i veien for utdannelse? Jeg har selv høy utdannelse, har venner og familie med høyskoleutdannelse, universitetsutdannelse og utdannelse i utlandet, ingen av dem har fått noe særlig med penger fra foreldrene. Man får stipend, lån og man kan jobbe ved siden av studiene. På den måten vil folk også lære seg at "ingenting kommer gratis". Er ikke det er viktig lærdom som kommer godt med her i livet?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 jeg mener at barnetrygden burde være behovsprøvd når det er så mange i dette landet som kan spare barnetrygden.Da har man jo faktisk ikke bruk for den. Man får jo barnetrygd for at man skal bruke det på ting som koster i forbindelse med innkjøp av bleier, klær, mat osv..Den var nok aldri tenkt for å settes inn på sparekonto til barna. Nei, gi heller barnetrygda til de som trenger det mest, ikke slike som deg, HI.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Du skjønner tydeligvis ikke poenget, anonym 13:17. Pengene er til ungene, ikke foreldrene! Da spiller det fin liten rolle om de brukes på bleier eller mat i dag, eller skoletur og skiutstyr om et par år. Hva får deg til å rettferdiggjøre at barnetrygden skal være et velferdsgode som ikke kommer alle til gode?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Barnetrygden skal gå til foreldrene for å lette på utgiftene når man får barn. Og HI sa ingenting om utstyr o.l. om noen år, men utdannelse og huskjøp når de ble eldre. Tror mange av dere har misforstått hvorfor vi får barnetrygd. Det er jo ikke barna som får dem, det er foreldrene slik at barna skal kunne få det de trenger av mat og klær o.l. Herlighet, hvis det var barna som fikk barnetrygden, så kunne jo staten bare opprettet en konto til alle nyfødte og satt pengene inn der til de ble 18, så kunne de få hele summen selv. Og om et par år når du skal kjøpe skiutstyr så har du vel fortsatt barnetrygd, det koster ikke sååå mye med ski at du trenger spare i flere år, hver måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå