Baremeg Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Uff...en slitsom natt hvor lille her var våken nesten hver time. Synes hun har sovet dårlig den siste uken. Lurer på om det kan være tenner på gang. Kan si at hun legger seg som regel 18.30. I dag var hun våken 05.20 og som sagt våknet mye gjennom hele natta. Spiser fortsatt pupp opp til to ganger om natten ellers så går det mye i smokk putting. Dagen er et eneste slit. Hun sover så lite om gangen. Som oftest en halv time og våkner da grinete og trøtt. Har prøvd det meste for at hun skal sove lenger men fungerer dårlig. Dette gjør at hun er så trøtt på ettermiddagen at hun ikke holder ut lenger enn til 18.30 selv om jeg skulle gjerne prøvd å holde henne våken til i hvert fall 19.30 slik at vi muligens kan skyve det litt lenger på morningen. I dag tenkte jeg å prøve å la henne få en napp i 16-17 tiden slik at vi prøver å skyve leggingen til 19.30. Prøve slik i et par dager for å se om det er mulig at hun sover litt lenger om morgen. Lurer på hvordan det er med deres små som er så gamle???
Mana83 Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Når min som nå e 1 år var rundt den alderen så sov han alltid en liten time rundt 10 tiden..så ett par timer rundt 1 tiden...la han rundt 19 på kvelden...hadde også litt problemer med soving å mye olling om natta...mitt beste råd som funka supert va sånn babysafepose i senga som eg festa rundt madrassen...da ligger han i ro å kan ikke styre så mye om natta som resulterer i at han sovner igjen av seg selv.... bruker den fortsatt...å hvis han våkne før 7 om morningen gir eg han ei flaske me noe å drikke så sove han til alt mellom 8-10 v:=) Små barn klare isje roe kroppen selv så syns den posen e genial...
Baremeg Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Posen har vært i bruk lenge nå da hun også sparker av seg dyna og for at jeg skal slippe å bre over natta igjennom:)))
Underveis --> Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Jeg tror det faktisk kan være ganske vanskelig å forskyve døgnet. Vi har forsøkt å legge ham senere, men han våkner fortsatt til samme tid. Resultatet blir derfor mindre nattesøvn, noe som heller ikke er positivt. Jeg ville nattavvent! Da har hun ikke lenger noen grunn til å våkne på natten, for det kan godt være at hun våkner på gammel vane. Det blir sikkert et lite helvete de første nettene, og det er slettes ikke sikkert dere kommer unna smokkeputting et par ganger om natten, men jeg tror det kan være nyttig si at nattmat er det slutt på. Her våkner han gjerne en gang om natten, og kan fint finne på at det er morgen kl 0500. Slik er det bare, selv om vi ikke sier det er morgen før 0600. Her er han nattavvent (8 mnd i morgen), og her har det bare være positivt. Han sover også 2 gode dupper i løpet av dagen. Ca 2 timer pr gang.
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Sovekarin.no kan gi deg noen gode tips. For mine barn fungerte det dårlig å la de sove etter 15-16.00 og legge de senere, og slik jeg har forstått det legger du babyen på riktig tidspunkt. Det høres jo nesten ut som jenta ikke klarer å finne søvnen igjen, og trenger hjelp til å lære det. Kanskje er det tenner på gang som murrer også? Min hs hadde sagt til deg at når barn roter slik er det på tide å kutte ut pupp om natta, gi vann om barnet er tørst og være litt strenge mht. oppvåkning og ikke ta opp barnet om natta.
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Mine sov bedre på dag når natten ble bedre, men det er tøft å avvenne. Samtidig er det lettere å avvenn nå enn senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå