Gå til innhold

Min kjære Bestemor sovnet stille inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig trist. Hun var en gammel dame og hadde levd et rikt liv og hatt god helse lenge tiltross for sin høye alder. Men etter et benbrudd og operasjon har det gått veldig nedover med henne. Fikk telefon i går om at hun var veldig slapp. Vi bor to timer unna sykehjemmet og jeg bestemte meg for å dra dit. Når jeg kom frem hadde hun vært død i et kvarter. Fikk sitte på rommet sammen med henne i 2 timer. Stakkars min frodige Bestemor var blitt en skygge av seg selv. I dag blir det minnestund og begravelse på tirsdag. Det er livets gang men likevell så utrolig trist å miste dem man er glad i;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg i din sorg,

Varme tanker går til deg

Skrevet

Det var trist å høre.

Sender deg en klem.

Skrevet

Sender deg varme tanker.

Gled deg over de gode minnene du alltid vil huske.

Skrevet

Gode tanker og en klem til deg Hildemor!

Jeg mistet mormor for et par år siden - et utrolig tap... sorgen er der selv om det er livets gang og de har levd et rikt og lang liv. Heldigvis var mormor også frisk og rask i en alder av 94 og bodde hjemme hos seg selv i en enebolig helt fram til de tre siste månedene - da gikk det raskt nedover. Takk og lov for at det gikk fort og at hun slapp å bli pint i lengre tid!

Da mormor døde hadde vi alle hatt hver vår runde med våkenatt hos henne. Etter at hun døde kom alle i familien og vi fikk som deg to timer hos henne der vi samlet oss rundt sengen hennes... Et utrolig godt minne å ha med seg. Der satt vi å gråt og lo og fikk tatt en god avskjed.

Hvis det er en trøst så er mormor med meg hver dag... går ikke en dag uten at jeg tenker på henne - så de forsvinner ikke - de gode minnene blir heller klarere! :)

Skrevet

Tusen takk for omtanken jenter;-)

Skrevet

Kondolerer

Fra blåfjell:

Tufsa danser

Tufsa danser

Nå sover Erke

og i søvnen

danser Tufsa rundt og rundt ham

på bare ben

Hun løper over lyng og lav

og ler

og han ser

at hun er rund og rar og pen

Hun plukker røde tyttebær

og rekker ham og sier:

”Kom og dans med meg!

Nå skal jeg bo i hjertet ditt

og du skal bo i hjertet mitt,

for jeg er glad i deg

Nå bor hun inni hjertet ditt

og hun har deg i hjertet sitt

og hun er glad i deg

(Tekst Gudny Hagen)

Skrevet

Takk for koselig innlegg Bunnies. De ble like gamle våre bestemødre da;-) Ja vi gråt og lo om hverandre i går. Det er en liten times fergetur dit og mens jeg satt der på vei bort kom mange minner strømmende. Små hendelser fra jeg var liten dukket opp i revy, det var veldig spessielt. Kan jeg spørre dere om noe? Jeg og mannen min er jo forholdsvis nygifte og takkekortene har vi ikke fått levert ut enda. De er ferdige nå og da kom tanken om jeg skal ta et med å legge oppi kisten i dag på minnestunden.. Det er et kort med bilde av oss selvfølgelig og av barna våre. Tenkte å skrive Takk for alt Bestemor i tillegg til den påtrykkte takk for gaven teksten;-)

Skrevet

Så fint,tårene mine triller nå...

Skrevet

Det syntes jeg var en koselig tanke Hildemor - det ville jeg gjort:) Under bisettelsen av mormor gikk også alle oldebarna bort til kisten og la ned en rose hver... føltes godt det også:)

Skrevet

Takk skjønne deg;-)

Skrevet

Ok da gjør jeg det. Ja så fint med roser fra barnebarna, det skulle vi og gjordt under begravelsen;-)

Skrevet

Ser nå du sa oldebarna og det passer jo så fint når barna gjør det selvfølgelig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...