Gå til innhold

kan man ha smertefri spontan abort i uke 4-5??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninnen min testet positivt for 2 dager siden og har nå blødd (mild mens blødning) siden i går kveld. men det er helt smertefritt. ingen mens smerter og hun er trøtt og har ømme pupper.

kan man ha smertefri s.a`?

hva annet kan det være?

har du erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er så tidlig er det mulig. - Føles som vanlig menstuasjon, men man må til tidlig UL evt vente noen dager å ta nye test.

Skrevet

Jeg blødde et par dager rundt den tida venninnen din gjør det nå. Opplevde det som en mild smertefri menstruasjon. Man trenger jo ikke løpe til legen så tidlig, så jeg slappet av hjemme og prøvde å tenke på noe annet. var selvfølgelig helt sikker på at jeg hadde mistet, men både kvalmen og de ømme puppene fortsatte jo. Jeg er nå ti uker på vei.

Skrevet

Jeg hadde en smertefri sa i 7 uke. Hadde ikke visst at det var noe annet enn en sen mens hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde testet.

Skrevet

men har du sjekket at det er noe der inne da? du som er 10 uker på vei..

m¨å man da ha utskrapning evt?

Skrevet

hadde selv blødninger rundt de tider.. jeg dro til legevakta, klarte ikke roe tankene.. legen ba en gyn. om å komme over (som om det ikke skremmer)..

saken var at de skulle se bedre etter for å roe meg :-)

fikk beskjed om at så lenge det var friskt blod (med noe små "blodklumper") så var det ikke noe å uroe seg for..

men om du føler deg usikker, så gjør som meg, jeg gikk til fastlegen min og fikk han til å bestille ul til meg :-) etter det har jeg hatt blødninger i uke 8, 12 og 15, men tar ikke så på vei, så lenge det er friskt blod tar jeg det mer ro, legger bena litt høyere enn kroppen og slapper av.. er nå halvveis, og alt er i orden :-)

men nøl ikke med å kontakte lege/jordmor om du blir redd.. jeg fikk beskjed om at det var bedre å ta en sjekk for mye, enn at jeg gikk nervøs i flere dager..

Skrevet

Nei, her er ingenting sjekket. Dersom man mister i uke 4-5 så er det jo ikke akkurat et foster som kommer ut, så tipper man slipper unna utskrapning.

Grunnen til at jeg ikke har sjekket er fordi jeg sitter hjemme med en grusom kvalme, har allerede fått mage og store fine pupper. Det er ikke noe tvil om at noe rører seg under bringa mi.

Skrevet

Det er faktisk helt normalt at mange spontanaborterer så tidlig, men ikke vet om det fordi det oppfattes som en normal menstruasjon. Så det er fullt mulig at dette har skjedd ja!! Hun kan fortsatt også være gravid da!!! Jeg blødde under to svangerskap. ett gikk det dårlig med og andre ble til ei lita jente. Men hun bør så absolutt sjekke seg hos lege nå. Jeg måtte ligge i 3 mnd etter min blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...