Gå til innhold

Smerter under magen...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få smerter under magen (event nedpress?) i uke 34? Vet det ikke er kynnere, kjenner når jeg har det. Smerten er mer sentrert under magen...kjenner ikke så myhe når jeg ligger i ro.

Har så vondt i dag at jeg sliter med å gå. Har jo og bekkenløsning, så vet ikke om det er pga babyen ligger og trykker mot skambeinet?

Uff, blir fortvila nå, legen er på ferie...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til jordmor i morgen - men kjekt å få noen svar her i dag hvis noen har peiling?

Skrevet

Vet du om hodet til babyen har festa seg? Jeg opplevde intense smerter nederst i magen for et par uker siden (er i uke 37 nå), da var det pga at hodet festa seg. Har også bekkenløsning, eneste jeg var i stand til var å ligge på sofan. Ringte den gang føden siden jeg var redd noe var galt, men de mente at så lenge jeg kun hadde smerter nederst i magen - og ikke øverst - så var det ikke no farlig.

Skrevet

Tviler på at hodet har festa seg, sist de sjekket lå han nemlig i seteleie. Kan jo være at jeg kjenner han har snudd seg...Hmmm.

Takk for svar babymiffy, ble litt roligere nå. :)

Skrevet

Jeg er også i uke 34 og har kjempemasse "nedpress" og litt verking... Babyen har lagt med hodet ned i mange uker.. Tenkte å spørre jordmor om dette neste gang jeg skal på kontroll. Er jo skikkelig ubehagelig når det presser på... Lurer veldig på hva dette er selv...

Skrevet

Ja det var skikkelig ubehagelig. Hodet ligger vel å dunker mot både livmorhals og skamben, så er ganske logisk at man får smerter av sånt. Dessuten kan vel nerver komme i klem, og ting blir vel ikke bedre av den grunn:) Hos meg lå bebisen med hodet ned i nesten 10 uker, før det ble festet.

Skrevet

Er nok stumpen han ligger og presser med hos meg, hehe.

Heldigivs ikke lenge igjen nå - satser på at han snur seg også etterhvert!

Skrevet

Har også smerter under magen og snuppa i magen sitter på rompa. Og husket fra sist svangerskap når emilie altid lå med hode ned kjent jeg ikke disse smertene...

Så her ligger hun å presser rompa si ned og det er skikkelig vondt og føler at det er mer tyngde nedover når hun sitter, så strekker extra godt i livmorsbåndene...

Skal til legen i morgen på kontroll, så får nok sett på UL og skal høre med han...

Er 33+5 nå...

Skrevet

Å lykke til Humblebie!

Heldige du som har lege med UL, jeg må nok bli henvist til sykehuset hvis han her ikke snurt seg etterhvert - så kan de få sjekket på UL.

Vil helst ikke ha KS men vil heller ikke ha setefødsel....vanskelig det der!

Men de måler vel bekkenet på røntgen for å se om bekkenet er stort nok til setefødsel?

Har du prøvd vending før? Har fått beskjed at de gjør forsøk på dette fra uke 37.

Vi får krysse fingrene for at de snur seg!! :))

Skrevet

Skal også på UL på sykehuset 15 desember pga morkaken, så skjekker alt sammen da...

Vil heller ha KS istedenfor setefødsel uansett hvor stort bekkenet er.. hehe

nei har ikke prøvd vending før og friste veeldig lite når jeg har lest andre som har prøvd.

så får bare se hva som skjer framover :))

Må ønske deg også lykke til Lillegull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...