♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Hjemme drikker jeg koffeinfri kaffe, Men er jeg på besøk hos venniner ++ drikker jeg vanlig kaffi uten å tenke på noe.. drikker gjerne 3-4 kopper... Det gjor jeg sist også...
Miranda01 Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Står at man helst ikke skal drikke mer enn 1 kopp kaffi pr. dag... babyen reagerer også på koffein. Selv drikker jeg te.. må ha en kopp hver dag:)
_Løvemamma_ Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Hvor står det? Det jeg både har lest i bøker og fått beskjed om av jm da jeg spurte, er at man ikke bør drikke med enn 2-3 kopper kaffe eller 4-5 kopper te til dagen, og være oppmerksom på mengdene kofein i cola, energidrikker og sjokolade (viste ikke det var koffein i sjokolade...) om dette er noe man har regelmessig inntak av. Det største problemet for babyen med koffein er vist at det kan påvirke veksten og ev gi høy puls om man får i seg veldig mye. Lille frøken her vokser akkurat som hun skal og har helt perfekt puls, så da har jeg ingen betenkeligheter med å drikke ett par kopper kaffe til dagen
Lady lovely locks Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 I begge mine svangerskap har jeg vært helt avhengi av kaffe for å komme på do. Håper ingen føler seg støtt over at jeg er så direkte.
DK+2 Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort. Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt. Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) har vurdert ingredienser i energidrikker. Konklusjonen er at gravide, ammende, barn og ungdom ikke bør ha ukritisk inntak av energidrikker. Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres. Dette står på matportalen sine sider. Jeg er så "heldig" at jeg drikker ikke kaffe, men kan godt ta meg en kopp te noen få ganger i uka. En sjelden gang drikker jeg cola.
ღMaritpusenღ Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Når jeg er hjemme drikker jeg koffeinfri kaffe. Når jeg er borte på besøk eller på kafè drikker jeg vanlig kaffe. Kan også ta en kopp te eller flere i ny og ne, men drikker ikke så mye te. Så jeg bæmler ikke kaffe akkurat, men drikker det med god samvittighet - selv om jeg nokså ofte overstiger 2 kopper pr dag. Tror ikke det er så veldig farlig jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå