Gå til innhold

Noen tips vedr. besøk når vi har kommet hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Førstegangsfødende, og har fått med meg at det ikke er like allright med familie og venner som kommer og blir leenge.

 

Hvor tidlig bør man ta i mot besøk?

 

Sykeshuset er jo stengt for gjester, så der får man ro.. men alle vil jo titte på den lille (enten om det er av høflighet eller av genuin interesse). Har hørt at det kan bli litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har tenkt sånn at jeg må se an hvordan vi har det når vi kommer hjem... Vet jo overhode ikke om ting går på skinner eller??

Derfor tror jeg man bør ta en dag om gangen, og kjenne etter om man har overskudd eller ikke til å ta imot gjester. Det kan og være lurt å gi beskjed om at de ikke trenger å bli i evigheter og at om de forventer servering til kaffen så må det medbringes;)

Og ikke glem å si ifra om at dere helst ikke vil ha noen som er forkjølet ol på besøk...!

 

Tror ikke jeg ville bekymre meg så mye for akkurat dette! Det går sikkert helt fint....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette spiller nok litt rolle på hva slags person du er ..om du er veldig sosial og vil at folk skal se vidunderet ditt...eller om du er en rolig person...det vviktigste er at du kommuniserer det dere velger, til deres familie og venner. syns selv at det er morrsomt med besøk ..men sa fra at jeg ikke orket så laaange besøk maks 1 t og avtalte hvem som kunne komme når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed til de nærmeste at jeg hadde satt pris på om de vaksinerte seg, og at jeg kommer til å være streng på dette. Leste jo nettopp om en baby på 4 mnd med svineinfluensa... Ellers må folk ha litt vett og forstand selv - de fleste vet nok at en fødsel tar på. Vi har heldigvis mobil og facebook i dag og da kan det jo gå an å kringkaste litt hvordan man føler seg. Man kan jo også legge ut litt bilder, slik at de mest nysjerrige utenom familien får tilfredstilt nysjerrigheten litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du ikke vet helt ennå, men at de kan ta kontakt når de vil komme på besøk, så får du ta vurderingen da.

 

Bor du sammen med pappaen, så er det hans jobb å jage folk! Forrige gang gikk jeg bare å la meg når jeg var for sliten, sa at det var koselig med besøk, men at jeg rett og slett trengte å slappe av litt. Heller ikke noe problem det! Husk at selv om du føler deg i topp form på dagen, så kan natta bli lang... Derfor er det alltid lurt å sove litt på dagen, kanskje flere ganger. Plutselig får du en baby som vil spise hele natta eller gråter mye fordi den har vondt i magen. Da er det greit å ha sovet litt!

 

Selv er jeg plaget med melkespreng og feber nå få dager etter fødsel, så her ble de planlagte besøkene for i dag avlyst. Det skjønner da folk. Jeg ville venta med å planlegge besøk til en 5-6 dager etter fødsel, det er etter 3-4 dager melka kommer for fullt, og babyen er ofte mer aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...