Gå til innhold

Hvor mye aktiviteter har barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at venner og kjente er fryktelig opptatt hele tida og kjører barna rundt på aktiviteter hele uka. Våre barn på 3 1/2 år og 6 år har ikke begynt med så mange aktiviteter ennå, men eldstemann er på turn en gang i uka og så har han vært på fotball, men nå er det pause med det frem til våren. Ellers går det mest i bursdager og sånn. En del besøk hos kamerater blir det også. Men vi har ikke lagt opp til noen flere aktiviteter for dem. Syns det er hektisk nok i hverdagen med skole, sfo og barnehage. De trenger jo tid til å roe ned og slappe av de også. Hvordan er det med dere andre her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår niåring har altfor mye syns jeg. Men han er jo ikke "min", så da her jeg ikke stemmerett. Men han er på håndball to ganger i uka, speidern en gang og en klubb en gang i uka. Jeg bare kjører, jeg;)

Han påstår selv at det går helt fint, og at mange andre har myyyye mer. Skjønner ikke at de orker dette, jeg!

Skrevet

Vår eldste er jo bare litt over 3 år da. Men vi har med vilje ikke meldt ham på noe enda. Syns han har nok med barnehage hver dag.

Når han begynner på skolen kan han jo få lov å begynne på en aktivitet, men vi er enige om at en aktivitet per barn holder. De skal ha litt tid til å bare ha fri, samt at vi voksne ikke skal bruke alle ledige minutter til å kjøre, hente, bringe osv.

Må være balanse her i huset, vi skal leve alle sammen, ikke bare barna. Dessuten så tror jeg ikke barn har godt av å ha for mye å gjøre til enhver tid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...