Gå til innhold

Dere som har symaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å bruke den til??Trenger litt tips..

Kjøpte meg symaskin i november-desember 2007,MÅTTE liksom kjøpe en,følte jeg måtte ha en jeg også,og jeg hadde bestemt meg for å sy julegardiner! Så her står den da,UBRUKT! Hehe..

Nå en dag kom jeg plutselig på symaskinen,tenkte nå er det på tide å prøve den..Tenkte kjøpe gardinstoff,var på Princess da,og hun som jobbet der sa at det hadde nesten sluttet og selge stoff! Og gardiner trodde hun at folk hadde sluttet og sy! Det er ikke så mange butikker som selger gardinsstoff sa hun.Måtte på en stoffbutikk sa hun.Og det er visst mye billigere og kjøpe ferdigsydde gardiner enn å kjøpe stoffet og sy det selv!

På kjøkkenet kansje..Men på soverommet da??? Kan vel ikke være billigere og kjøpe ferdigsydde der?? Jeg må ha 3 lengder..

Hva bruker dere den til??? Føler jeg har sløst vekk ca 2500 kroner på en symaskin som ikke blir brukt! Sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker den egentlig mest til å sy opp bukser og små reparasjoner på klær.. Sydde endel klær før, men det er lenge siden nå.

Jeg syns det er dyrt å kjøpe stoff å sy gardiner selv, er somregel billigere å kjøpe ferdigsydd, ofte tilbud osv. Så det tror jeg ikke lønner seg om ikke du får tak i noe veldig billig metervare.

Skrevet

Syr klær til snuppa.. nybegynner, så det går i enkle ting som skjørt og bukse... hehe

Akkurat nå har jeg endel prosjekter på gang.. skal sy et par vesker til jul, samt jeg har kjøpt stoff til gardiner til snuppa sitt rom. Om det blir billigere eller ikke vet jeg ikke, betalte 275kr for 5 meter. Ville ha litt ekstra for å sy puter og sengeteppe,,

Det jeg synes er greit med å sy selv, er at det er lettere å finne stoff jeg liker. Problemer med å finne noe jeg liker av de ferdigsydde..

Skrevet

TurboPrinsessen: Det var jo skikkelig billig for gardinstoff da! Var det på tilbud?? Hvilken butikk var dette da?

Skrevet

jysk har ferdig metervare i 5-meterslengder til 250 kr.

Endel barnemotiver som er OK, men eller ikke noe særlig.

Jeg har arvet en symaskin fra min bestemor da hun kjøpte seg ny. (singers første elektriske utgave JUHU!!)

Jeg har sydd voksipose (!!!!)

, lagt opp bukser, reparert så smått med klær, og sydde gardiner før, men nå er det så dyrt med stoff at fy. Dessuten trenger jeg 10 lengder i stua å da gidder jeg ikke:-)

ellers så står den egentlig mest og samler støv..........

Skrevet

Oi,det var billig ja! Men spørs om de har julegardiner til soverommet da..Litt mørke,liker ikke lyse soveromsgardiner..Men må dra og se en dag ja!

Skrevet

Syr klær til gutta, bukser, luer, gensere, ullklær etc.

Kjempegøy !!! Og ikke så veldig vanskelig å lære heller, bare man har godt mønster.

Lag deg en bruker på sykroken.net så får du masse inspirasjon.

Skrevet

Jeg ønsker meg symaskin til jul!

Har tenkt å sy puter, liftgardin og noen Tilda-produkter.

Har funnet masse fine stoffer på Panduro Hobby fra Tilda-kolleksjonen. Tenker å kombinere flere mønstre og farger à la Susanne Schjerning hvis du kjenner til hennes puter. Lekre! (susanneschjerning.com)

Å sy Tilda-produkter ser litt avansert ut, men skal nok prøve meg på dem. Har kjøpt juleheftet på Panduro og fristes av både juleornamenter, skøyter og kremmerhus. Men så liker jeg denne stilen da...(tildasworld.no)

Ikea og Åhlens har også mange fine stoffer.

Se også stoffogstil.no.

Kjøp et syblad og bli inspirert, eller sjekk denne bloggen: husetvedbekken2.blogspot.com

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...