Gå til innhold

Klør på anklene og litt oppover leggen


Elisin m gutt ute og pike inni

Anbefalte innlegg

Hei,

 

De siste 2 dagene når jeg skal legge meg så er jeg plaget av kløe på begge bena. Jeg finne ingen artikler om det men mener åhuske at det kan ha en sammenheng med høyt blodtrykk, som jeg også har (i både dette og forrige svangerskap).

 

Noen som vet?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig ikke peiling, men kan tippe at det har noe med at blodaarene die er utvidet og at du har mer blodtilfoersel til huden. Dette kan foraarsake kloe. Tenk bare paa naar du gaar/loeper og det disser i skinka: mer blod=kloe :) Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg også!!! men jeg klør på hele kroppen,men spesielt armer å ben.. hatt det i noen uker nå, så enten har det med graviditeten å gjøre,eller er det noe allergi. men plagsomt er det! ei på jobb sa at hun også hadde det slik med den første ungen.. får gå til legen å sjekke det ut :) men mitt blodtrykk er fint.. håper det går snart over for jeg klør meg selv til blods om nettene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klær også på anklene og leggene. Har klødd meg til blods på begge beina. Var sånn i forrige svangerskap også. Legen min tok masse blodprøver på grunn av dette for det kunne i sjeldne tilfeller være symptom på noe alvorlig. Men alt var fint. Fikk noen allergipiller for å hindre kløen, men turte aldri å ta dem.. Blodtrykket mitt er for øvrig ikke høyt, målte 98/61 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere må få sjekket ut om det dreier seg om svangerskapskløe, og om diverse lever verdier er normal. Det kan nemlig dreie seg om forhøyede leververdier. Veldig viktig å få sjekke dette ut, da barnet skal forløses tre uker før termin, for å unngå skader.

 

Har selv hatt dette, så vet hva jeg snakker om.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar, det går litt bedre nå men vet ikke hva det kommer av. Har fått svar på blodprøvene fra første tri og alle verdier er fine så jeg skulle ikke ha problemer med leveren, men husker nå fra sist svangerskap at det var det jeg uroet meg for da også, ved hver minste lille kløe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg er også plaget med masse kløe. Spesielt leggene og på magen. Jeg hadde svangerskapskløe med første mann, det kommer først i slutten av svangerskapet. Og da klør en spesielt inne i håndflaten og nede på rista og masse om nettene, dvs at mann sover nesten ingenting, man ligger bare å klør. Jeg hadde veldig høye lever og nyreprøver, men det gikk heldigvis fint med babyen.

 

På Body Shop har de noen gode Butter kremer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også klødd endel i dette svangerskapet hadde det ikke sånn med førstemann. Men tror det er viktig å ikke bli hysterisk - de aller aller fleste tilfellene er helt ufarlige. Men selvsagt - hvis man ikke får sove pga det over lengre tid bør man sikkert sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...