Gå til innhold

Er det bare oss??

Twintipp og himmelblå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke klarer å lage pepperkakehus???

Jeg smelter sukker og får den gugga der.. Og limer sammen, men det holder ikke. Alt blir skjevt, det knekker, og ser mer ut som alternativ art.

Tenkte å bake pepperkakehus med arvingen i helgen, men er det noen i vårt landstrakte land som kan gi meg noen tips?? Vil helst ha et som står oppreist i år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Limpistol!

Ekkelt å spise det uansett etter en mnd...

Skrevet

Jeg er ikke flink til det heller. Melisglasur laget med eggehvite fungerer bedre for meg, men igrunnen er limpistolen helt riktig. Det er jo ekkelt etter en mnd.

Skrevet

Er ikke halve sjarmen at det ser ut som alternativ art da? ;o)

Skrevet

Limpistol?! Det hørtes skummelt ut. Tenk om noen av ungene som er innom knekker det, og får i seg det, he he. Men, ja ekkelt etter en mnd ja!

Jo, det er hyggelig, hvs det bare kan STÅ! I fjor ble det en vegg som halveis hang sammen med litt av pipa:-0

Skrevet

NOen gode tips:

Gjøre det på kvelden, etter barna har lagt seg. Man er to voksne, en holder sammen delene som skal limes, mens den påfører det smeltede sukkeret med en skje langs skjøtene. Holde til det er størknet.

Skrevet

arvingen vil nok være stolt uansett hvordan det ser ut;) og det er jo pyntingen som er stas;) vil man ha noe som er mer profft da får man heller prøve å få kjøpt ferdig pynta hos en baker etc;) hehe...

her blir det skjeve hus, juletrær, en skjev slede med missforma reinsdyr;p men gud så sjarmerende da;)

Skrevet

Skummelt? Verre med knekk for tennene enn lim for magen....

Skrevet

Jo, såklart! Det er jo det som er poenget.. At det skal være laget av barnehender.. Med masse godt og rart på:o)))

Men, det står jo ikke! Altså ingen hus, bare fire vegger som ligger på et fat.. Da kan vi heller pynte pepperkaker!

Ugla: Takk for tips! Husbonden og jeg samarbeidet om det i fjor.. men, mener du det bør stå over natten?

Skrevet

Jeg mener mannen skal stå natten over og holde;o)

*ler*

(Okay, jeg er overtrøtt og får skikkelig TEIT humor)

Skrevet

Ja, så kan barna pynte det dagen etter med melisglasur, nonstopp, seigmenner og annet snop... :-) Har fått herda skikkelig da. Har lagd pepperkakehus i noen år nå, og kjøtene er alltid sterkere enn veggene. Men vi lager pepperkakehuset natt til lillejulaften så de pynter det lillejulaften, og så får barna knuse og spise det i løpet av romjula...

Skrevet

Ha ha ha Mom2Two!! Ja, alt for husfredens skyld..:-DDDD

Ok, Ugla, da prøver jeg på det!! Tusen takk for tips!

Skrevet

Heisann twintipp!

I fjor smeltet jeg sukker og limte sammen pepperkakehuset med gikk helt fint det,knekken størkner jo fort så det er ikke lenge en skal holde.Hjemmelaget skal se litt hjemmelaget ut:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...