Gjest Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Hvilken farge er det på "blodet"?? Brunt eller rødt?? Jeg aner ikke hva det er som kommer ut her,det er helt mørkebrunt,kommer bare litt om dagen,stort sett bare når jeg tørker meg! Har på meg truseinnlegg i tifelle det skulle komme helt ut,og det har hendt seg at det har kommet en liten dråpe i det,men sjelden! Jeg trodde iallefall at når man spotter/har småblødninger imellom mensene(er spotting og småblødninger det samme egentlig??Eller har de 2 forskjellige farger?)så er det vanlig blod i betraktelig mindre mengder enn mensen.. Jeg hadde keisersnitt den 16.9.09,og fikk den første mensen den 11.11.Ammer ikke,og bruker bare kondom,altså ingen prevensjon som kan forandre på blødningene. Det var lørdagen dette startet,10 dager etter 1 mensdag.Tenkte det var El blødning siden det er rundt den tiden jeg skulle hatt El,men den har vart i 4 dager nå(altså medberegnet blødningen lørdagskvelden..)..Ble også helt hard og øm nederst i magen søndag,det har jeg pleid å få dager etter positiv El test.. Noen som har noen anelse på hva dette kan være??? Er det vits i å gå til legen med dette?? http://www.dinbaby.com/forum/thread/141025971
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg spotter ikke nå, men har spottet i mange år. Det kan jo være litt brunlig også ja. Eller rødt. Men om du er veldig bekymra ville jeg tatt kontakt med legen. Man kan spotte pga endringer i hormoner f.eks. og det kan man få selv om man ikke bruker hormoner i form av prevensjon. Når det er sagt, så fødte jeg selv 2.august og er såvidt ferdig med renselse nå. Er lei av å blø!!!!
Gjest Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Dette her er mørkebrunt! Kansje det er en overgang da,pga at jeg akurat har begynt på syklusene,har jo hatt bare en mens etter keisersnittet.. Men kan jeg ha hatt eggløsning nå selv om jeg eventuellt spotter???Irriterende å ikke vite når den neste ekte mensen kommer.. Dessuten er jeg litt nervøs for om jeg har hatt eggløsning,for vi hadde sex uten kondom lørdagen.Ingen av oss vil ha flere barn,men han har hatt problemer med orgasme lenge (bare flaks jeg ble gravid når jeg ble det,selv om det ikke var planlagt!),og vi har sjelden sex! Han har lenge hatt angst og depresjon,derfor han har problemer med orgasmen (enten selve angsten/depresjonen,og/eller bivirkninger av tablettene),og vi har sex bare når begge orker.. Nå er han på bedringens vei(på tide!),bare det varer da.. De få gangene vi har hatt sex etter keisersnittet har vi brukt kondom,men de ble jo sløst bort da,pga manglende orgasme..Så sambo foreslo vi kunne prøve uten kondom (altså lørdagen).Jeg sa det var helt i orden,men han måtte ha på kondom vis han skulle bli ekstra kåt sånn at det var sjanse for at det kansje gikk for han! Han har jo vært så kåt mange ganger før,både jeg og han var sikker på at det gikk for han,men det gjorde det ikke! Men altså nå på lørdag prøvde vi uten kondom da..Og etter en liten stund var vi begge utslitte,og jeg var sikker på at vi ikke skulle ha mer sex den kvelden(har ikke kondis noen av oss så det gikk ikke så veldig lenge..Før kunne vi holde på ihvertfall 1 time..uten at det gikk..),men så ville han plutselig ha mer,og jeg ville selvfølgelig også..Plutselig sier han på tull : kan jeg sprute inni deg? Nei,sier jeg! Vet du hva! Det var jo bare en spøk da..Men så plutselig dro han den ut og sprutet OPPÅ musleppene! Det gikk for han! Helt utrolig! "Det kom vel ingenting inni meg vel??" "Nei da,ingenting" sier han..Det kan jo ha kommet en liten dråpe ut da,like før det gikk,sa jeg..Uff,håper virkelig dette gikk bra!!! Vet jo ikke når neste mensen blir heller..Og vis jeg må ta abort så havner jeg vel på psykiatrisk..Det er jo best å gjøre alt man kan for ikke å bli gravid da! Så noen som vet om man kan ha eggløsning selv om man spotter på den tiden?? Det er vel ikke så lett å vite kansje..Men kansje noe har tatt El tester da..Kansje jeg skulle prøve det i en periode..
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Oi, vet ikke helt hva jeg skal skrive her nå... For det første; du vet at kondomer bør brukes hele samleie fordi man kan bli gravid selv om mannen ikke kommer? Det kan komme litt sædceller ut før slike ting skjer nemlig og det er rett og slett lite trygt å ha sex på den måten om man ikke ønsker å bli gravid. Jeg vet ellers bare at jeg har hatt normal eggløsning i periodene jeg har spottet. Ellers er det jo irriterende å ikke vite når man skal blø, men slik er det for veldig mange av oss etter fødsel. Og for noen av oss alltid også. Det får vi heller bare holde ut i en periode.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg vet jo at sånn like før det går for han så kan det komme litt sæd ut ja,det var derfor jeg sa til han at med en gang han kjenner han blir ekstra kåt så må ha få på kondom..Er det ikke like før dråpene kan komme da? Han bruker ikke komme etter 2 minutter,kan ofte gå laang tid,han sliter veldig med dette. Har du noen gang spotter akurat i den tiden du skulle hatt eggløsning da? Eller bruker det være like før mensen,altså noen dager før mensen? Det vet jeg at mange gjør..
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Det kan vel komme litt med den væsken som kommer tidligere i samleiet også. Man er ikke trygg om man bruker den slags metoder som prevensjon. Om du tåler hormoner fra hormonspiral, så er den veldig fin prevensjon. Her skal mannen steriliseres om kun kort tid:) Jeg har spottet hele måneden (altså hver dag hele måneden), noen tilfeldige dager midt i syklus og rett før mensen. Alt sammen går.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Jeg har ikke spottet noe på hele dagen i dag:).Håper virkelig jeg er ferdig nå..Men skulle det komme tilbake og jeg til slutt blir dritt lei all spottingen kommer jeg nok til å skaffe noe annet prevensjon tenker jeg.Men ikke h.spiral,kan jo bli masse mellomblødninger da også! Det er jo mange som blir plaget av det.. Dessuten er det svindyrt! Legen sa det koster rundt 17-1800 kroner! Det er mer enn jeg trodde! Jeg trodde ca 1500..Og dumt å betale så mye og så blir man kansje plaget av mellomblødninger i månedsvis,og ønsker å få den ut..Bortkastede penger blir det da! Hvor mye koster det om mannen steriliseres??
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Jeg betalte 1200 for hormonspiral jeg. Og OM den virker fint på en så kan den sitte inne i 3-5 år, er det ikke noe sånt? Men jeg blødde jo hver dag i over 6 måneder av den da. De fleste har bare mellomblødninger en stund med den har jeg hørt. Min mann betaler mellom 1500 og 1800 for sterilisering. Husker ikke helt summen. Ikke dyrt. Lokalbedøvelse, over på 20 minutter. Veldig smart om man er sikker på at man ikke vil ha flere barn. Og det er vi jo sikre på.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Det var ikke dyrt for sterilisering av menn nei:).Er det lang ventetid? Det er vel ikke privat? Da er det vel mye dyrere tenker jeg.. Legen sa det koster 17-1800 for hormonspiral og legetimen og alt til sammen.. Bedre vis mannen steriliseres tror jeg..Skal prøve å få snakke med han om det,tror nok han er enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå