lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 jeg skjønner at trass kan vvære slitsomt osv, ville bare høre med dere om deres hverdag med en trassete 2 åring er lik min. jeg vekker han, han er oftest sur og vil ikke stå opp, selv om han har sovet i 12 timer. så er det et strasseanfall fordi han må skifte bleie og kle på seg, skrik og hyl, sparker og stritter imot, sier han vil gjøre det sjøl, så jeg må kneppe pysjen igjen, men da står han bare å gråter og gjør ingenting. så vil haN BLI BÆRT OPP TRAPPA TIL STUA, NOE som er vanskelig siden lillebror på 14 mnd må bæres. så 2 åring klikker igjen. ofte griner han også fordi han ikke får rosiner hver morgen før barnehagen, han spiser frokost i barnehagen. så vil han bli bært inn i barnagen, helst vil han ikke gå ut av bilen og skriker at han vil sitte ifred. noen ganger gråter han når han blir levert, men ikke alltid. når pappaen henter dem i barnehagen er det vanskelig, 2 åringen trasser, vil ikke dra, vil ikke kle på seg, løper unna, griner osv. bruker laaang tid på å komme ut i bilen, er alltid sur og grinete på vei hjem i bilen. blir kjempelei seg hvis vi skal rett hjem uten å handle først. når vi kommer hjem er han grinete, vil ha kjeks, druer eller noe annet, noe vi prøver å unngå siden vi skal spise middag. middag vil han sjelden ha, er ikke interessert. så er han blid og leker fint en time, koser seg med pappa på gulvet eller ser på barnetv. så er det masse trass ved kveldsstell, vil ikke ta på pysj, vil ikke noenting, spiser saaaaakte. skal gjennom alle sine rituale, skru påd et lyset, klattre opp i sengen på riktig måte, osv osv. ender oftest med at pappa som legger han er irritert og 2 åringen er lei seg. sånn går dagene. i tillegg til blid 1 åring, vi er tom for energi, og ser ikke åssen vi skal gjøre ting bedre akkurat nå. hjelp!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2009 noen som har et innspill før jeg skal legge meg? ) kanskje med noen nye innblikk og tips utenifra så kan morgendagen bli en bedre dag )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå