Stort pepperkakehjerte Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg er helt blank....og sliten....og det er desverre hun og. Noen som kan hjelpe med et foenuftig, litt utfyllende svar på det spørsmålet? Håper.......!
wirre;o) Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 13-åring? Shit! Jeg er 29 og kan ikke gi noe godt svar. Enda jeg har gått på skole og hadde S og sterk5 i samfunnsfag... Den har gitt oss en demokratisk kristen stat?
lille sprelle Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 norges selvstendighet bl.a.! og en utrolig "moderne" lov den tiden den ble laget. med en datamaskin burde det være mulig å google litt...
Stort pepperkakehjerte Skrevet 24. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2009 Hehe...Ja,heftig det de skal gjennom. Hjelpes! Svaret ditt er ok det, men skulle gjerne hatt det litt mer utfyllende da. Muntlig fremføring.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 det var vanskelig for en 13 åring, og ikke lett å tenke klart når klokka er så mye heller.
Stort pepperkakehjerte Skrevet 24. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2009 Ja min feil, det med klokka. Mor har vært ute og shoppet kalendergaver skjønner du, og det tok mye lenger tid en forutsett. Så da hadde snuppa spart dette spørsmålet til meg da. Hehe....
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 hehe, ja sånn er det noen ganger ) skjønner at hun sparte det, veldig vanskelig spørsmål for en 13 åring!
Mom2Two Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Mener du hva Grunnloven har betydd historisk eller hva den betyr i dag som retgningslinje for lovgiver osv.?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Veldig kort fortalt skal vel Grunnloven trygge oss og våre rettigheter. Eksempel: Rettsikkerheten. Den gir oss også styringsregler. ( Regler for hvordan de ulike systemene i Norge er bygd opp. Eks lovgivende makt og hvordan den skal fungere) Og så sier den noe om felles verdier, regler og normer. Eks Norges lover Men heeeeeeelt sikkert er jeg ikke..:-)
Gjest Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Mener ganske sikkert hun mener gjennom historien, Mom.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 om du ser i pensumbøkene hennes så vedder jeg på at det står forklart der og det virker mye mer troverdig om du tar svaret derifra
3småtroll♥ Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Jeg må bar spørre: sitter datteren din oppe nå med leksene? Ikke slemt ment altså- bare så på klokken=
Stort pepperkakehjerte Skrevet 24. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2009 Ja,desverre! Hun sitter gjerne med leksene 2-3 timer hver ettermiddag. Men idag har hun vært på en aktivitet innimellom, pluss at jeg har vært borte, så da ble det sånn idag. Men hun takler det godt, heldigvis sjelden det blir så sent, men det skjer. Men nå har vi klart å plotte sammen noe, på en 13 årings nivå. Hehe... Og du med karismaen....Hun hadde selvfølgelig ikke med bøkene hjem. Typisk! Men nettet brukes vel mest uansett. Tusen takk alle søte damer! Stikkordene deres satte hjernen igang. Så nå er jobben gjort! Takk!
Gjest ->>- Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 At vi har lite jøder og jesuitter i riket og en tvangsreligiøs konge og regjering. Noe annet smårusk også.
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. november 2009 #15 Skrevet 24. november 2009 Det er jo i all hovedsak den som er årsaken til at vi er et selvstendig rike! Og lovfremmer at vi skal ha en konge og regjering som øverste styresmakt..
Stort pepperkakehjerte Skrevet 24. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 24. november 2009 ->>- Haha.......Du får alltid sagt det! God natt alle søte damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå