Gå til innhold

13 åringen har lekse.......Hva har grunnloven betydd for Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt blank....og sliten....og det er desverre hun og.

Noen som kan hjelpe med et foenuftig, litt utfyllende svar på det spørsmålet?

Håper.......!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13-åring? Shit! Jeg er 29 og kan ikke gi noe godt svar. Enda jeg har gått på skole og hadde S og sterk5 i samfunnsfag...

Den har gitt oss en demokratisk kristen stat?

Skrevet

norges selvstendighet bl.a.!

og en utrolig "moderne" lov den tiden den ble laget.

med en datamaskin burde det være mulig å google litt...

Skrevet

Hehe...Ja,heftig det de skal gjennom. Hjelpes!

Svaret ditt er ok det, men skulle gjerne hatt det litt mer utfyllende da. Muntlig fremføring.

Skrevet

det var vanskelig for en 13 åring, og ikke lett å tenke klart når klokka er så mye heller.

Skrevet

Ja min feil, det med klokka. Mor har vært ute og shoppet kalendergaver skjønner du, og det tok mye lenger tid en forutsett. Så da hadde snuppa spart dette spørsmålet til meg da. Hehe....

Skrevet

hehe, ja sånn er det noen ganger :o) skjønner at hun sparte det, veldig vanskelig spørsmål for en 13 åring!

Skrevet

Mener du hva Grunnloven har betydd historisk eller hva den betyr i dag som retgningslinje for lovgiver osv.?

Skrevet

Veldig kort fortalt skal vel Grunnloven trygge oss og våre rettigheter. Eksempel: Rettsikkerheten.

Den gir oss også styringsregler. ( Regler for hvordan de ulike systemene i Norge er bygd opp. Eks lovgivende makt og hvordan den skal fungere)

Og så sier den noe om felles verdier, regler og normer.

Eks Norges lover

Men heeeeeeelt sikkert er jeg ikke..:-)

Skrevet

om du ser i pensumbøkene hennes så vedder jeg på at det står forklart der og det virker mye mer troverdig om du tar svaret derifra

Skrevet

Jeg må bar spørre: sitter datteren din oppe nå med leksene?

Ikke slemt ment altså- bare så på klokken=;)

Skrevet

Ja,desverre! Hun sitter gjerne med leksene 2-3 timer hver ettermiddag. Men idag har hun vært på en aktivitet innimellom, pluss at jeg har vært borte, så da ble det sånn idag. Men hun takler det godt, heldigvis sjelden det blir så sent, men det skjer.

Men nå har vi klart å plotte sammen noe, på en 13 årings nivå. Hehe...

Og du med karismaen....Hun hadde selvfølgelig ikke med bøkene hjem.

Typisk! Men nettet brukes vel mest uansett.

Tusen takk alle søte damer! Stikkordene deres satte hjernen igang. Så nå er jobben gjort! Takk! :)

Skrevet

At vi har lite jøder og jesuitter i riket og en tvangsreligiøs konge og regjering. Noe annet smårusk også.

Skrevet

Det er jo i all hovedsak den som er årsaken til at vi er et selvstendig rike! Og lovfremmer at vi skal ha en konge og regjering som øverste styresmakt..

Skrevet

->>- Haha.......Du får alltid sagt det!

God natt alle søte damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...