Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Kanskje kan jeg forstå et øyeblikks vill kåtskap som gjør at man flærrer klærene av hverandre, heller sjokoladesaus på den utvalgte og knuller som kaniner.... men.... jeg kan ikke forstå utroskap som foregår over lang tid. Kan man ikke da bare bli sammen?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 fordi en vil ha tryggheten hjemme, samtidig som en har det spennende og forbudte........
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Fordi hvis man går inn i et forhold med elskeren/elskerinnen må man plutselig også ta hensyn til sure sokker, sære vaner, hverandres unger, trøtte og sure morgentryner osv. Og det var vel ikke DET affæren skulle være, eller hur..?
Gjest sug lut Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Fordi det er så forpint luthersk å velge?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 fordi man kompenserer for det man ikke får hjemme. savner man komplimanger, kos, vill sex, flørting, noen å prate med.. osv tror jeg at man i et svakt øyeblikk kan finne på å være utro hvis man treffer et menneske som har di sidene man savner hos samboeren. også det at forholdet til en elsker er enklere, ingen barn, ingen husarbeid, ingen problemer, ingen regninger som skulle ha vært betalt for to uker siden... så spørs det jo da om man er sterk nokk til å slutte hvis man har vært utro en gang.. bare sånn for å ha det sagt, kan ikke fordra utroskap og har null toleranse for det hvis samboeren er utro mot meg. men kan alikavell skjønne at noen kan finne på å ty til den "lette" løsningen fremfor å jobbe med et forhold som skranter..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Fordi det er uforpliktende, men samtidig formålsløst.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Fordi da kommer jo den sure svien, HI. Og det vil de ikke.De vil leve i den søte kløen så lenge som mulig. De de ikke forstår, er at i mellomtiden skjer det noe de ikke har kontrollen over. Følelseslivet til de to som forårsaker utroskapen, blir flatet ut og kaldere. Ikke varmere, på tross av at de selv mener lidenskapen vokser som gresset bak utedassen. Dette er nemlig ikke kjærelighet, men utro-begjær. Og det er ødeleggende for sjelen på lang sikt. Har sett det med egne øyne flere ganger, hvordan utroskap har ødelagt mennesker. Og de som ble mest ødelagt, det var de som begynte utroskapen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Det er jo mange som blir sammen da. Jeg ble sammen med min.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Ondskap!!! Eller Samvittighet andre gang (partner har blitt syk, fått slag, ligger i koma, blitt pleiepasient ol) slik at man FØLER seg ond om man skilles fra partner og blir "offisitelt" sammen med en annen... Dette er de to "utro" -typene jeg har kjennskap til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå