Gå til innhold

Deresom har sprukket en trommehinne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal denne dotten sitte i og gi meg nedsatt hørsel?

Trommehinnen sprakk for en uke siden og jeg hører utrolig dårlig på det øret ennå. Da jeg går ute på gate eller steder hvor der er mye mennesker hører jeg kun summing. Sliter også med å høre hva folk sier om andre snakker i nærheten.. Utrolig hvor avhengig man er av begge ørene for å høre ordentlig..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling, men huff det må være jævlig :s

Du får "høre" med øynene, som en døv en på Cold Case sa i går ;-)

Hihi..

God bedring!

Skrevet

Jeg sleit med det lenge, sikkert et halvt år....

Etter dette har jeg ofte stikkende smerte i øret. Jeg var til legen fordi jeg ble litt redd for at hørselen var skadet for alltid, men det var bare å ta tiden til hjelp.

Det var skikkelig trasig, følte som jeg hadde hodet i en boks hele tiden.

Så jeg føler med deg!! =)

Skrevet

Googlet litt og fant dette. Det er et utdrag fra et spm der ei lurer på om hun kan fly etter at trommehinna har sprukket, men legen svarer vel litt på det du lurer på om smertene.

God bedring!! =)

Trommehinnen sprekker, og dette gir ofte umiddelbar smertelindring. Det hender at det ligger litt puss og væske i mellomøret en tid etter dette, og det forklarer nedsatt hørsel noen tid etterpå. Dersom dette vedvarer i 3 uker, bør du tilsees av lege, eller spesialist som kan rengjøre inn mot trommehinnen og vurdere om sprekken i trommehinnen har lukket seg.

Vanlig penicillin som du har fått hjelper ikke på smertene eller tilhelingen, men svake smertestillende som paracet eller ibux kan hjelpe nokså bra.

Skrevet

Oi såpass? Er redd jeg blir sprø om jeg skal høre dårlig så lenge.. Krysser fingrene for at det går over fortere enn som så :o)

Skrevet

Dersom trommehinnen ikke har sprukket da?? Men du hører helt utrolig dårlig og blir gal av det??=P

Fikk antibiotika i går, så håper den hjelper snart. Men det er utrolig hvor avhengig man er av hørsel på begge ørene!! Som å kjøre bil feks. Var jo kjempe ekkelt! Følte ikke jeg fikk med meg nok..

Kommer dotten til å være der til trommehinna sprekker??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...