Gå til innhold

Katten min sikler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden fredag har han drevet å siklet. I starten var han bare litt våt på "underleppa/haka", og jeg trodde det kom av at han netopp hadde drikki vann. Har nå sett dette an et par dager, men det blir bare verre, og nå kan han innimellom har "sikletråder" nedover hver kjake (og det stinker sånn søtaktig-kvalmende-ekkelt) og han er t.o.m våt på brystpartiet! Jeg har selvsagt bestillt time til dyrelege, men har ikke fått time før imorgen, så jeg lurer bare på om noen vet hva det kan være?

Han har spist normalt og virker grei ellers.. Litt mer irritabel kanskje? Kan ikke se noe sår e.l... Noen som vet hva det kan være med den stakkars sikle-pusen min? Han er 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Orm kanskje.. At han har prøvd å spydd den opp eller noe..

Tann problemer?

Huff, god bedring til pusen, og bra at du har bestilt time hos dyrlegen.. :)

Skrevet

Han ble vaksinert for en måneds tid siden, og fikk da også en helsesjekk hvor dyrlegen også sjekka munnen, men da var det ikke noe galt. Han får ormekur fast 4 ganger i året, men det kan vel kanskje komme for det..

Syns det er litt rart! Og han ser jo helt merkelig ut, huff.. Jeg orker ikke kose med han heller pga stanken, så han er jo helt desperat :P

Skrevet

Katten vår sikler også... Har ikke tenkt så veldig mye over det, bare tenkt at han er en sånn siklepus.

Oppdater gjerne tråden her inne etter du har vært hos dyrlegen.

Skrevet

Men, dette har kommet på et par dager,blir bare verre og stinker J...., så det må være noe galt.. Går katten din med spyttråder hengende i munnviken hele tiden? Jeg håper ikke dette er et problem som har kommet for å bli, da må jeg evt gi katta tyggis og siklesmekke, hehe ;)

Men, skal huske å oppdatere imorgen :)

Skrevet

Hvilken rase er det?

Min morstt sikler som bare det- særlig når hun koser seg.

Vi fikk ny katt i sommer som var samme rasen, og pluttselig begynnte hun å sikle og. Er visst vanlig for rasen sa de....

Skrevet

Har ikke byttet for nei..

Er en vanlig huskatt :) Merk dere at dette sikkelet STINKER, med store bokstaver ;)

Skrevet

Det blir noe annet ja.

Ring dyrlegen da om det ikke går over.

Skrevet

Skrev i hovedinnlegget at jeg skal til dyrlegen imorgen.

Skal si ifra hva det er etter at jeg har vært der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...