Gå til innhold

Er dette hysterisk med tanke på influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker litt på hvordan jeg skal forholde meg til smittefaren etter at babyen er født. Storebror i huset har allerede hatt influensa, han hadde veldig høy feber og sterk forkjølelse. Taken på et lite spedbarn skal få dette skremmer meg.

Derfor har jeg tenk at barn som verken er vaksinert, eller har hatt influensa skal holdes unna babyen. Ellers bør alle andre vaske hendene godt før de tar i babyen.

Er dette hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer selv, ikke noe galt i å være forsiktig. Har du vaksinert deg er jo barnet ganske godt beskyttet uansett. Hadde ikke vært så bekymret for de barna som allerede har hatt influensa. Da er de jo immune:-)

Skrevet

Vaksine !

Jeg hadde ikke lyst og ta vaksinen selv, men legen anbefalte meg det for da blir babyen også vaksinert til den er 6 mnd og kan få vaksinen selv.

Jeg har 3 barn fra før som også har fått vaksinen med tanke på babyen.

Skrevet

Jeg kommer til å sette håndspriten på bordet når folk kommer og så kommer jeg til å le litt av meg selv og si:" ja, jeg er litt hysterisk, men det hadde vært kjempefint om dere spritet hendene før dere tok i babyen" Funket sist uten at noen tok på vei av det:)

I tillegg kommer jeg også til å være streng på at de som kommer skal være friske. Altså ingen begynnende forkjølelse, hodepine, uvelhet osv. Ikke fordi jeg er hysterisk redd for svineinfluensa, for den har jeg hatt i svangerskapet, men det er så masse andre virusinfeksjoner og bakterier jeg ikke vil ha i hus de første ukene.

Forrige gang respekterte alle det og var heller overforsiktige i begynnelsen. Alle skjønner nok at du ikke mener noe vondt med å være streng angående hygiene og smittefare, bare forklar det på en grei måte ;)

Skrevet

jeg synes ikke det er hysterisk, og jeg kommer til å gjøre akkurat som deg over her. og jeg kommer til å forhøre meg om det har vært influensa i nærheten av noen som vil komme, for da får de vente en uke. nei jeg tar ingen sjanser, så får folk heller synes jeg er litt hysterisk. gjerne en god grunn til å ikke få så altfor mye besøk de første ukene så en kan kose seg hjemme mye alene å bli kjent med nurket;)

Skrevet

Jeg synes det ER litt hysterisk jeg da.. hehe

Skrevet

Jeg er nok enig med deg i at jeg er litt hysterisk Lavendel*o6*10 :)) Men min førstefødte fikk en virusinfeksjon, så jeg har sett hvordan det utarter seg og at han tilslutt døde av det. Jeg ønsker aldri å miste et barn igjen pga virus, så da er jeg heller litt ekstra hysterisk jeg. Skulle ønske jeg ikke var det ;))

Skrevet

Du er ikke hysterisk - og med tanke på det du har opplevd tidligere, så høres du veldig moderat ut!

Jeg kommer til å gjøre det samme som deg. Be folk om å vaske seg, holde seg unna om de har vært/er syke, og i det hele tatt ikke ha så mye besøk helt i starten. Dessuten så kan jo folk komme på besøk uten å stikke ansiktet sitt inntil babyen også.

Jeg har ikke tatt vaksinen, og kommer heller ikke til å gjøre det - så da må en heller ta sine forholdsregler på andre måter.

Skrevet

Kan jeg spørre hva slags virusinfeksjon babyen din fikk - og om du vet hvordan den ble smittet? Kun hvis du syns det er greit å svare på.

Skrevet

Jada, han fikk først en forkjølelse også fikk han gule stafylokokker på sykehuset etterpå. Det er jo et vanlig sykehusvirus som han antagelig fikk da han var innlagt for forkjølelse, men det kunne absolutt vært unngått. Nå skal det sies at min sønn også var uheldig av vesen og født med bare en lunge og hull i hjertet sitt, derfor også litt mer utsatt enn de fleste. Men tro meg, det er ikke lett for en frisk 4 mnd gammel baby og dra seg igjennom en stafylokokk infeksjon heller. I tillegg mens han lå på intensiven så så vi jo mange flere babyer/barn som var utsatt for RS-viruset og respiratorene gikk for full guffe. Ingen av disse virusene er noe man ønsker å få. Så litt lett hysteria rundt håndhygiene og syke mennesker på denne tiden av året, er egentlig ganske greit. Så kan man heller slakke litt på det utover våren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...