miheno Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg har kuttet ut folat-tabelettene (jeg er over i 2. trimester) etter at jeg leste at de ikke nødvendigvis er så sunne. http://www.aftenbladet.no/innenriks/1114415/-__Folsyre_oeker_faren_for_kreft_og_doed.html
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 De skal vel uansett bare brukes mens man prøver å bli gravid og ut 1 trimester. Det at mange tar folat-tab gjør at færre barn blir født med ryggmargsbrokk hvis jeg ikke husker feil. Blodprøvene mine viste 100 gang mer folat en nødvendig, noe jeg egentlig visste da jeg i utgangspunktet spiser en del matvarer som inneholder folat. Tror nok ikke folat er nødvendig for de som spiser mye grønt...
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg har begynt på med folat nå igjen i 3. trimester.. men det er kun fordi jeg hadde mangel på dette.. tar kun vitaminer som jeg har lite av.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 hei jeg snakket med ernæringsfysioleg om dette etter at det hadde vært på nyhetene...og ikke spise folat gjelder den vanlige norske dama i gata ikke de gravide ...for folat hindre ryggmargsbrokk osv gansplte osv......leste at tilfelleme hadde gått ned 50-70% etter folat start. så fortsett og ta folat når du er gravid ......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå