Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 finner legen om jeg har halsbetennelse? Stikker han en pinne laaaaangt ned i halsen? Brekker meg bare ved tanken. Har hostet i snart 2 uker, slitsomt, både for halsen, magen og hodet.... sukk... Trodde det var en vanlig forskjølelse, men kanskje ikke vanlig å hoste sååå lenge, eller? Noen som vet?....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Brukr de ikke pinnen til å finne ut hva slags infeksjon det er da? De ser jo om du har noe der nede..
Gjest ->>- Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Holder tungen nede med en sånn "ispinnedings," lyser deg i halsen og ser. Eventuelt tar en streptokokkprøve - da er det en kjapp swabbing med en pinne bak i halsen, ja. Men hoste er ikke akkurat noe typisk symptom på halsbetennelse.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Legen sser først på halsen din, og hvis det er hvite flekker, hovne mandler eller andre tegn på halsbetennelse, tar han en halsprøve. Det er en liten bomullpinne som han tørker borti mandelen din. Noen ganger tar de også en CRP. Jeg har alltid feber ved halsbetennelse, og så hovne mandler at jeg knapt kan svelge. Hoste er vel sånn sett ikke et særegent tegn for halsbetennelse. Men ring legen å hør du
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Sist gang jeg fikk pinne i halsen av legen, BRAKK den nemlig, har fått litt skrekken liksom. Og siden jeg er gravid, så brekker jeg meg av nesten alt, sliter med å få pusset tennene om kvelden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå