mto2 Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Vi skal til london for første gang. Kjærestetur Men kvar i London er det lurt å bu? Interessene er sightseeing, shopping og pub. Nokon som har tips??
nybegynner07 Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Det viktige er å bo nærme t-banen. Da kommer du deg rundt omkring lett som bare det. Puber er det overalt. Shoppingen er bra i Oxford Street og Regent street om du vil i kjedebutikkene. Carnaby street (Alle tre ligger i nærheten (gangavstand) av hverandre) er også bra. Videre er det moro å titte på Harrods som har ALT mulig, men som er noe dyrt. Camden Town er glimrende for å kikke på markeder samt people watching. Når det gjelder sightseeing anbefaler jeg å kjøpe billetter til sånn hopp på og av busstur. Da får man tatt runden og kan hoppe av når en kommer til noe som frister som for eksempel Madam Tussauds. Supermisunnelig på turen din! Selv har jeg forresten bodd på Regent palace som ligger kloss i piccadelly circus noe som er ekstremt sentralt. Hotellet er billig og jeg har stort sett vært fornøyd, men sist gang jeg bodde der ble kroppen dekket av loppebitt så jeg styrer unna. Jeg vet imidlertid om andre som har bodd der etter det og har vært fornøyd. Har også bodd på Hilton Hyde park (bonuspoeng ;O) ) det var helt fantastisk, men jeg hadde nok ikke hatt råd til å bo der om jeg måtte betale for gildet. Uansett GOD TUR!!!
Rampongi Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg bor alltid i bayswater/Paddington. Det ligger til venstre på kartet (over hyde park) om du fokuserer på oxford street. Derfra tar dere enten tuben til "sentrum" eller tusler. Gå da veldig gjerne innom Hyde park, den er kjempefin. Det går veier i parken frem til Marble Arch/starten på oxford street. Om dere vil ligge ekstra bra kan dere jo ligge på hilton Paddington, som ligger rett oppå paddington station. om det er i dyreste laget bør dere uansett sjekke ut hvor det ligger, for i samme gate ligger det et stakhouse som heter aberdeen (adresse 163-165 Praed St, ) Der har de knallgod spareribs. Jeg har liggi to ganger på Quality Crown hotel i talbot square (http://www.qualitycrown.com/), som er en liten u-forma gata ved sussex gardens. Det er tilfeldig at jeg har liggi der to ganger og ikke for at det var så fantastisk der, men man får sjelden fantastiske hotell i london såfremt man ikke betaler rævva av sæ. Har opplevd å blitt stua øverst på et loft med brannfarlig smale ganger og ingen nødveier. Så pass på hva dere booker. Men dette hotellet er som sagt helt greit og man slipper vegg-til-vegg-teppe på badet mange "artige" hotell i london.. Jeg vil tro at det finnes utrolig kule hoteller i Soho og deromkring, men har som sagt alltid liggi i det ene området. Annet tips er å huske å ta tuben. Første gang jeg vari london ville jeg se alt og gikk på meg ørten gnagsår. Tuben er enkel og grei Når det gjelder shopping er det innmari mye å få kjøpt i oxford street og "turistområdene" så jeg har stort sett nøyd med det, da jeg stort sett bare er i london et par dager i slengen. Masse god tur og håper noen av tipsene kan være til hjelp.
Gjest irismor Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Bayswater er et greit sted å bo. Kort vei til det meste og undergrunnsbanen. Sjekk ut London Guard Hotel på www.hotels.com Primemark og sportsdirect.com er to butikker i Oxfordstreet som virkelig er verdt et besøk. Sjansen for å gjøre noen gose innkjøp er der. Billig og god middag og øl får dere på White Swan ikke langt fra nevnte hotell. Ikke veksle/ta ut så mye pund i Norge, bedre kurs hvis dere tar ut pund i en minibank i London. God tur
Nå da? Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 http://www.thistle.com/hotels/united_kingdom/london/thistle_marble_arch/index.html Thistel Marble Arch er et hotell jeg anbefaler. Da har du utsikt til Oxford Street og det ligger ved Hyde Park. Rett ved, er undergrunnen og det er i gangavstand til det meste av shopping og sightseeing. London er jo stoooor by og å hoppe på bussen er også greit siden den stopper rett utenfor døra. Har prøvd flere hoteller i London, men dette er det mest sentrale. Sjekk også nøye når dere bestiller, rommene er ofte bittesmå og mange rom har bad med teppe på gulvet.... tenk, så hygienisk...!! Lønner seg å gå litt opp i pris, så man ikke ender opp med et hotellmareritt. God tur! London er herlig stappfullt av mennesker på denne tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå