Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Vi har en katt på ca 5 år. I dag klorte han lillemor på 7 mnd uten at ho hadde gjort han noe i det hele tatt! Han klorte ikke til blods, men ho fikk en klorestrek i pannen og var litt rød. Ho er en stille og rolig baby, og ho har aldri skremt han eller vært slem mot pus på noen som helst måte. Ikke har vi holdt de skilt med vilje eller noe slik at pus har grunn til å "føle sjalusi" eller noe sant. Katten er litt sær, men han har aldri gjort den andre ungen noe (som vi også fikk etter katten kom i hus) Hva gjør jeg? Er ett lite kloremerke grunn til å kvitte seg med katten? Er jo glad i han, men datteren min betyr selvfølgelig mer! Uff, er skikkelig fortvilet her nå :s
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Kanskje bebisen gjorde en brå bevegelse med en arm eller noe slik at pus skvatt? Eller kanskje pus ville leke? Jeg ville sett det an altså! Pass litt ekstra på, men følg litt med på hvordan pusen oppfører seg i forhold til bebis. Er jo trist å kvitte seg med pus når det kanskje bare var et uhell eller noe?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Følg litt med, er dette noe som til stadighet gjentar seg så ville jeg tenkt over saken. Men snart er jo barnet ditt såpass stort at katten ikke vil kunne skade det uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Hadde ventet litt med det, er kun jo et kloremerke..virker som at katten har blitt skremt o.l av babyen, slikt pleier bare å være et varsel fra en katt, ikke et angrep. Da ville hun ha blitt bitt, klort og blødd. Du bør holde ekstra godt øye med katten og babyen og ikke la hun sitte på gulvet sammen med katten. Katter har en tendens til å bli nervøse av små barn pga bråe bevegelser og høye lyder.
Gjest Tale30 Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Nå vet jeg ikke om dere har flere enn en katt. Vi hadde i alle fall samme problem som dere med vår to år gamle katt. Han ble mer og mer aggressiv mot barnet, og vi sto foran en avgjørelse. Skulle vi omplassere, eller skulle vi forsøke å få en venn til pus? Vi hadde en tanke om at dersom han fikk en venn så ville han få rast fra seg sammen med denne, og de to ville bry seg mindre med oss. Vi valgte å få en katt til, og fra den dagen den nye pusen kom i hus så har ikke katten enset jenta vår i det hele tatt. Det var latterlig vellykket. Nå har vi innekatter da, så det var ekstra behov for en venn til pus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå