Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Sikkert dumt å spørre om for vi burde jo greie å bestemme dette selv..hehe..men greit å høre hva andre ville ha gjort. Vi har et barn på 4 år nå og har lyst på nr.2. Men jeg har ikke fått tatt utdannelsen jeg ønsker ennå. Har vært trangt økonomisk siden vi fikk barn tidlig(19 og 20 år) samboer er ferdig med sin utdanning og tjener såpass greit at jeg nå har råd til ta min utdannelse. Men føler det blir så lenge å vente 3-5 år til med nr.2. Utdannelsen tar jo 3 år og jeg vil gjerne jobbe 1 år etter endt utdannelse. Så hadde dere fått barn nå snart? Eller begynt på skole å ventet noen år? eller fått barn under utdannelsen? Vi er jo unge ennå så haster jo ikke med flere barn(23 og 24 år) men vi skal bare ha en til så hadde vært greit å få det unna(hehe ikke stygt ment da men dere skjønner vel)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Glemte å skrive at jeg er i fulltidjobb nå.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Hvis du har veldig lyst å få en til nå, så hadde jeg gjort det. Men det blir såpass stor aldersforskjell nå uansett, at *jeg* hadde ventet til etter utdannelsen var ferdig og jobbet meg opp til permisjon (siden du er ung fortsatt og har god tid). Jeg har 7 år mellom mine (ikke mitt valg, det ble bare sånn; ønsket dem tettere), og det går faktisk veldig bra. Eldste klarte seg godt når jeg var på sofaen kvalm og alt det der, og hun er stor nok til å hjelpe med lillesøster - noe hun gjør med glede. Og (dette er noe jeg synes er spesielt) hun var gammel nok til å kunne huske da jeg gikk gravid med søsteren og første gang hun fikk se søsteren. Så selv om det var større aldersforskjell enn jeg ønsket, så synes jeg faktisk at det er veldig fint! Og når dere først er så unge, hadde jeg anbefalt å vente. VELDIG kjekt å ha lønn under permisjon, skal jeg si! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Jeg er i jobb nå så vil få permisjonspenger Har jobbet fulltid siden vesla var 2 år. H.I
Gjest Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Ville fått barn nå. Mer avslappende å studere enn å jobbe (kommer selvsagt litt an på hva man studerer), så studier og barn er en fin kombinasjon.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Oki takk for svar litt usikker på hva jeg skal studere. Har hoppet litt frem og tilbake på hva jeg vil. Blir enten sykepleier eller barnevernspedagog. H.I
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Jegville gått for å få nr 2 nå. Jeg er selv 23, vi har to barn, en på 3 og ei på 1. Vi planlegger å begynne å prøve på nr 3 til våren. Selv jobber jeg og sambo driver eget firma (i startfase). Jeg har ikke tatt utdannelse ennå, men vil ikke ha for store mellomrom mellom våre. Utdannelse er noe jeg ønsker og gleder meg til å begynne med, skal bli førskolelærer, men for meg kommer barna først i tur og orden, så studier. Jeg har GOD tid til studier senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå