Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 noen her som har hatt blodpropp? hvordan fant legene ut at det var det? tok de blodtrykk? har man høyere blodtrykk når man har blodpropp?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Hvis man går med høyt blodtrykk over tid er det lettere å utvikle blodpropp. Hvilke symptomer man får hvis man har en blodpropp er forskjellig hvor i kroppen den sitter. DVT dype vene trombose. Er en blodpropp i feks benet/armen. Da kan man få hevelse, smerter, rødhet i området den sitter. Blodpropp i Hjertet- Hjerteinfarkt- brystsmerter, tungpust, stråling i ve arm, kjeven, ryggen. Blodpropp i lungen, tungpust, stikkinger i ryggen. Blodpropp i hodet, (slag) lammelser, rykninger, talevansker, synsforstyrrelser.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Takk for godt svar. Hva slags smerter? Har en slags stølhetssmerter blandet med verkefølelse i benet. Har hatt dette i to dager nå, men har det ikke konstant, kommer og går, og har normalt blodtrykk, så da trodde jeg at jeg var "safe"?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Du kan måle pulsen nedenfor der du tror blodproppen er, og vurdere den iforhold til pulsen du har på håndleddet eller halsen. Der er noen punkter for måling av puls på foten, men vanskelig for meg å forklare hvor.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Så om pulsen er høy, kan det være propp?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Man trenger ikke ha høyt blodtrykk for å få blodpropp. Jeg har alltid hatt li lavt blodtrykk hele mitt voksne liv og har hatt både DVT og LE
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Nei, jeg tenkte mere på om man fikk høyt blodtrykk som symptom, om du skjønner. At slik legen finner ut at man har blodpropp er via å sjekke blodtrykket? Hvordan fant du ut at du hadde DVT og LE?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Merket det, ved at den ene foten ble dobbel så stor i omkrets som den andre, den var også begynt å bli blå.Hadde vært plaget av hevelse i foten i lengre tid, uten at legene skjønte hva som var galt. Det skjønte de først når foten var blitt blå. Var i tillegg ekstremt tungpustet, og måtte sitte i sengen når jeg sov. Ble oppdaget v blodprøve og kontrastrøntgen på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Merket det, ved at den ene foten ble dobbel så stor i omkrets som den andre, den var også begynt å bli blå.Hadde vært plaget av hevelse i foten i lengre tid, uten at legene skjønte hva som var galt. Det skjønte de først når foten var blitt blå. Var i tillegg ekstremt tungpustet, og måtte sitte i sengen når jeg sov. Ble oppdaget v blodprøve og kontrastrøntgen på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå