Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Hei. Har seg slik at jeg har rett til overgangsstønad to måneder før fødsel, men vet ikke om jeg tør å søke. Skal til NAV å levere inn søknad om engangsstønad på torsdag, og kommer eventuelt da til å fremme et krav om dette også. Problemet er at per dags dato er ikke jeg og bf sammen, men håper og tror at han kommer til fornuft igjen snart. Vi er unge, vet at han er glad i meg, men han har selv sagt at han er redd. Tenker hvis han som sagt kommer til fornuft... Kan jeg bare si ifra til NAV da? At vi har blitt sammen igjen? Kan jo ikke akkurat gå å vente på at han kanskje kommer tilbake, selvom jeg tror det. Skal jeg bare søke åså eventuelt gi beskjed hvis situasjonen endrer seg?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Du skal søke utifra den situasjonen du befinner deg i, og så melde fra STRAKS det er endring.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Du søker overgangsstønad og hvis han tar til fornuft så sier du ifra til nav at dere har flyttet sammen igjen. Lykke til! http://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer?formQuery=data/themes/content/@key+like+%271073743188%27&categoryKey=1073743188
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Ok, tusen takk Siste jeg vil er å gjøre noe feil ang. noe så alvorlig
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Bare å søke Men jeg ble også fortalt at jeg fikk OS 2 mnd før men det skjedde ikke. Jeg hadde termin 7 oktober og fødte 8 oktober og fikk OS fra 20 september. Altså mnd før termin. Men dette er 4 år siden da, mulig reglene er endret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå