Aprilbarn mamma Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg er nå sykmeldt 40 % på grunn av energimangel og blir fort kvalm og kaster opp hvis jeg blir stresset. I dag spurte noen kollegaer meg da hvorfor jeg var sykmeldt. Og jeg sa at jeg var sliten, og før jeg fikk sagt noe mer, så sa de at det er jo ingen grunn til å bli sykmeldt for det da, og så sa jeg at det var mer enn det, for jeg blir uvel, kvalm og kaster opp og har bare lyst til å sove, og da svarte de bare med "ja da må du vel bevege deg litt mer" . Jeg har ganske dårlig samvittighet, men jeg syns jo egentlig ikke at andre har noe med hvorfor jeg er sykmeldt. Hvert fall ikke når de har slike holdninger og egentlig ikke bryr seg om hvordan jeg egentlig har det. Sykmelding er jo ikke akkurat en ideell situasjon, jeg skulle gjerne hatt et problemfritt svangerskap hvor jeg kunne jobbe fulltid og være like energisk som jeg er når jeg ikke er gravid. Så jeg syns folk burde holde kommentarene sine for seg selv, fordi man blir litt lei seg av å bli sett på som pysete eller svak.
lykketid Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Si meg, jobber du med menn? De har ingen rett til å spørre deg om hvorfor du er sykemeldt!! Det er en stor påkjenning å være gravid, og mange reagerer ulikt. Stå på!!
mamman til to gutter Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Du må jo vite det at å gå tur og røre seg mer er løsningen på alle problemer;-) Jeg har vært mye kvalm i både dette svangerskapet og forrige svangerskap og denne gangen har de som vet hvordan jeg var sist ikke kommet med så mange forslag om hva jeg burde gjøre, men sist fikk jeg også det forslaget fra ganske mange. Det hadde jo hjulpet dem når de var kvalme, så da måtte jo det hjelpe meg også... Overhør kommentarene, du og bare du vet hvor dårlig du er og det er du og legen i felleskap som avgjør om du har behov for sykemelding, ikke kollegaene dine.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 hei. hadde det likens på min jobb. har vært mye plaget me rygg å har nå bekkenløsning. å en kollega av meg kom bort en dag jeg var innom ( jobber i en butikk) å fåran kunder å andre kollegar sier hun: når kommer du egentli tilbake? du kan jo ikke gå sykemeldt hele svangerskapet,det går bare ikke. hva feiler det deg? Da svarte jeg: DET har du ingen ting med, å ang min sykemelding er dette noe jeg diskuterer med sjefen å ikke med deg! ble bare sååå irritert.. å etter det har hun ikke sagt et ord om saken..
mamma og my Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Putt det i skuffen med "utsagn fra folk som ikke vet hva de snakker om". Sykemelding er jo en sak mellom deg og legen din. Det er utrolig mange som har masse meninger om sykemeldte gravide. Jeg får stadig høre fra de godt voksne dagene på jobben at jeg er så heldig som "bare" kan sykemelde meg når det er noe som plager meg, da de var gravide måtte de gå helt til termin.... Ikke ta deg nær av det:)
Aprilbarn mamma Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2009 Takk for støtte:) Nei, det er nok ikke mannfolk. Det er godtvoksne kvinnfolk som tror de vet hva de snakker om fordi de for 20 år siden har vært gravide selv.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Sier som legen min sa. "Det er ikke meningen at du skal slite deg ut for en hver pris." Alle svangerskap er forskjellig og jeg var som deg i starten, orket ingenting, ville bare sove, men kom meg gjennom det. Stå på og lukk ørene for dumme kommentarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå