Gå til innhold

Har dere julegave tips til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne med julegaveinnkjøp imorgen og trenger noen tips til hva jeg skal kjøpe.

Jente 11 mnd. Mora sa hun ønsket seg praktiske ting til barnehage start. Sekk, matboks og sånne ting hadde de kjøpt alt.

Jente 2 år. Ønsker visst leker. Hva er populært for 2 åringer?

Gutt 4 år. Elsker spiderman og ønsker seg ting med det på. Noen tips? Finnes det sengetøy med spiderman f.eks?

Jente 6 år. Ønsker seg Heylo Kitzy eller noe. Hva er det? Hvor får man kjøpt det? Er det noe for en 6 åring?

Jente 8 år. Ønsker seg musikk og pynteting. Hva hører 8 åringer på? Tenkte litt på cden til hun som var med i grand prix jr for et par år siden. Malin eller noe sånt tror jeg det er.

Gutt 11 år. Ønsker seg x box spill og mobil og det er nok litt i dyreste laget for meg. Han er veldig glad i å se filmer så tenkte kanskje en film. Noen tips til hva som er populært å se på i den alderen? Hva med gavekort?

Noen som kan komme med litt tips? Skal gi for opptil 300 kr til hver men kan gjerne være billigere he he :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente 11 mnd: Kanskje noe å ha skiftetøyet i? En søt tøypose eller en bag? Andre ting som kan være kjekt å ha i barnehagen etter hvert er termos og sitteplate.

Jente 2 år: Vanskelig! Kanskje puslespill?

Gutt 6 år: Spidermansaker finner du på toys 'r us, sengetøy kanskje på Jysk. Mulig de også har hello kitty der.

Jente 6 år: Hennes og Maurits har masse Hello Kitty. Det er kjempepoppis blant småjentene. Her ser du mer hva som fins: http://www.wasuki.com/

Jente 8 år: Miley Cyrus-cd er populær (hun som spiller Hanna Montana). Ellers er Malin og Celine populære, men de er det mange som har nå.

Gutt 11 år: Ville gitt film som kan byttes da. Kanskje en konsert-dvd med Michael Jackson eller annen musikk han liker? Gutter i den alderen vet vel stort sett hva de liker å høre på og sånne konsert-dvder pleier å være populære. Hvis ikke er kanskje James Bond-filmene noe, eller Star Wars?

Skrevet

Til 6-åringen så er det vel _Hello Kitty_ hun mener. Man kan jo finne Hello Kitty på ALT fortiden da: klær, puslespill, dynetrekk, skrivebøker... ja, ALT

Skrevet

JENTE 11 mnd: Hva med ullundertøy, gode vanntett votter, lue osv

JENTE 2 år: Noe lære leker, se hva dem har av Fisher Price etc på lekebutikken. Dukke, dukke klær.

GUTT 4 år: Princess har, og Jysk har iallefall Spideman sengetøy. Ellers har dem masse Spiderman klær på H&M.

JENTE 6 år: Hello Kitty finner du over alt. Lekebutikken har ting med det merket, H&M har klær med det merket.

JENTE 8 år: Sjekk på lekebutikkene dem har masse cd plater med barnemusikk.. Absolut hits for Kids eller hva dem heter. Celine er det ei som heter, Malin er det ei som heter.

GUTT 11: Du kan fakstisk komme over billige x-box spill - så går ann å ta seg en kikk.

Skrevet

JENTE 11 mnd: Fleeche tøy, ullundertøy, strømpebukser, votter eller tøfler/innesko til barnehagen.

JENTE 2 år: Dukke, dukkeklær, lego, puzzle spill, kjoler eller noe hun kan pynte seg med.

GUTT 4 år: Man finner masse rart med spiderman på. Masse klær på H&M, sengetøy finner du på jysk, princess og spar kjøp kanskje. Ellers har de spiderman leker og sånn også og matboks med spiderman på.

JENTE 6 år: Er nok Hello Kitty du mener. Det er veldig populært for småjenter. Du finner det på stort sett alt. Masse klær på H&M, håndklær og sengesett på jysk osv.

JENTE 8 år: Sjekk på lekebutikkene dem har masse cd plater med barnemusikk.. Absolut hits for Kids eller hva dem heter. Celine er det ei som heter, Malin er det ei som heter.

GUTT 11: I den aldersgruppen er det ofte greit å kanskje få gavekort eller noe. Jeg skal gi gavekort til mine nevøer på gamestop. Det er en spill butikk hvor de har det meste.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt ull til babyen på 11 mnd hvis hun skal begynne i barnehagen. Synes det er veldig tidlig å begynne der i 11 mnd alderen da men det er jo ikke min unge.

Til hun på hadde jeg kjøpt noen ordentlig treleker eller lego. Ikke noe sånt nytt tull som har kommet de siste årene.

Hadde aldri kjøpt spiderman, superman og sånne ting til en på 4 år. Det passer seg ikke på en liten søt gutt. Kjøp noen fornuftige klær og kanskje en film ved siden av.

Til hun på 6 hadde jeg IKKE kjøpt hello kitty. Er så dritt lei den katta der. Er jo overalt og ikke er det noe pent heller. Kjøpt noen solide leker uten sånne reklamegreier på. Kankje noe fint hun kan ha på seg.

Til hun på 8 år hadde jeg kjøpt cd. Synes de hits for kids cdene har mange bra sanger. Hannah Montana hadde jeg ikke kjøpt. Det er bare tull og pengesløsing.

Til han på 11 år hadde jeg gitt et gavekort i en cd butikk der har de filmer også.

Jeg er veldig imot sånne merkegreier til barn som hello kitty, hannah montana, spiderman, cars osv. Bare tull hele greiene og kun for pengeinntjening. Men er dine penger så du bestemmer.

Skrevet

Er du imot å kjøpe ting ungene liker?

Skrevet

hvorfor i all verden skal ikke ungene få hello kitty, spiderman, hanna montana og sånne merker??

Det er det som er populært nå og de synes det er gøy. Hello Kitty er jo veldig søt og uskyldig. Hadde vært mer enig hvis det gjaldt dødningshoder og sånn men ikke Hello Kitty.

Skrevet

Jeg liker det ikke, synest ikke det ser noe fint ut. Men ungene liker det jo, så da gir mor etter :-/

Kan også legge til at min mor gav ikke etter, jeg fikk aldri sånne ting selv, så mulig det er grunnen til at jeg ikke liker det selv. Aner ikke, men synest ikke det er så fint. Men som sagt jeg gir jo etter, vet egentlig ikke om det er så bra..........

Skrevet

Synes det er helt greit å kjøpe disse merktingene, verre med alle dukkene og bilene som alle gir bort som har blitt ødelagt lenge før barna har fått brukt de.

Kvalitet forran kvantitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...