Gå til innhold

Dere som har bygget hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva jeg må forvente å betale...

Hva betalte dere for alt tilsammen?

Hva betalte dere for tomt?

Hvor mye for selve huset, uten maling og innredning og sånt..?

Hvor stort er huset dere har bygd?

Håper på flere svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte huspris x 2 + tomt= totalsum

ca.3,5 mill blir det for oss da. Ca 200kvm

Hus 1 450 000,- uten maling og innred.

tomt 640 000,- uten graving og sprengning.

Skrevet

Dytter opp:-)

Skrevet

Hmm...

Det huset vi har sett på koster 1,6 mill.

Tomta koster 700 000

Vi hadde håpet at det da kunne komme på under tre mill tilsammen. Er det helt urealistisk?

( hvorfor betalte dere hus * 2?)

Skrevet

Litt klikk på dataen her, så fikk ikke sett svaret i går...

Skrevet

Hvorfor i all verden kommer det ikke opp at jeg har svart på innlegget? Det kommer ikke fram at det er flere svar her på framsiden!

Skrevet

Tomt: kr 1,5 mill

Hus med garasje: ca kr 4,3 mill.

Huset vårt er på ca 200 kvadratmeter + garasje ca 40 kvadratmeter.

Pris på tomter kommer helt an på hvor i landet man vil bygge. Pris på hus avhenger av hvor mye ekstra man ønsker i tillegg til standard, som stort sett er ganske "enkelt" og kjedelig. Vi har lagt til mye ekstra og har absolutt ikke valgt de rimeligste løsningene noen steder, så vi kunne helt sikkert ha sluppet billigere unna. Men når vi først skulle bygge hus, ville vi ha det ordentlig!! Men kunne sikkert ha spart mellom kr 1,5 og 2 mill ved å velge de billigste løsningene.

Skrevet

Fordi huset som lå på 1 450 000,- har bare det høyst nødvendige av elektriske punkter og rørleggerjobb inkl. Det fulgte med 50 el.punkter og det er ca. nok til en etg. det koster sånn rundt regnet 1000,- pr punkt enten det er spotter eller stikkontakter. Varme i gulvet på hele hovedetg. + varmekabler på vaskerom + 2 bad.

Så kommer graving og sprengning av tomt, alt av maling innvendig, beis utvendig, gulv, fliser, membran på 2 bad og 1 vaskerom, kjøkkeninnred. + hvitevarer.

Så bygget vi grunnmuren selv. Og da var det alt av vegger og dører innvendig i kjeller. Fliser og varmekabler i kjeller. Vi har også garasje i sokkelen, da ble det garasjeport x 2. Så er det innredning på vaskerom + to bad, badekar, dusj x 2. Vi la til litt ekstra og fikk vegghengte toaletter.

Byggesøknadavgift, tilkoblingsavgift til vann og kloakk. Vi la til litt ekstra og fikk hvitmalt eiketrapp, i steden for lakkert furutrapp.

Da kommer man omtrent opp i huspris x 2:-)

Kommer jeg på mer skal jeg si i fra:-)

Skrevet

Vi skal i gang med bygging nå..

Tomten koster 300 000 kr. Huset koster 1 900 000 kr å bygge. Og så kommer graving, ringmur, ekstra el-punkter, vannbåren varme, parkett, tapet, maling, fliser, oppgradering kjøkken og bad, byggelånsrenter, dokumentasjonsavgift, topp og bunnstikk og masse masse annet jeg ikke kommer på, utenom..

Husbyggeren vår sa at de som standard svarte folk at de måtte ha 800 000 mer enn det hus og tomt kostet om en ikke skulle ha det som var dyrest.

Huset vårt er på 180 kvadratmeter. Da har vi ikke regnet med garasje..

Skrevet

Byggestrøm og evt. leie av conteiner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...