Gå til innhold

Flere som har barn som spiser "busemenn"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt min fire åring i å gjøre det flere ganger. Så utrolig ekkelt. Har snakket med henne og sagt at man ikke skal gjøre det, men ser ikke ut at det hjelper. Synes at det er utrolig ekkelt...

Lurer på om det er vanlig at barn gjør det???

Hvordan få dem til å forstå at man ikke skal gjøre det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spises det også snørr. Orker ikke bruke mye energi på gå etter han og si noe om det, men står han forran meg og skal til å spise så stopper jeg han.

Tror det er helt naturlig å spise det.

Skrevet

Skjønner ikke det, brokkoli og løk er "hæsli", men snørr det spiser de! Og mine er 5 og 8.

Skrevet

Ja, toåringen gjør det. Men de sier til han i barnehagen at han må kaste snørret bort i stedet for å spise det, og det syns han er artig å gjøre. Så vi har begynt å minne han på det vi og. Også har vi begynt å minne han på at han må gå på do og hente do papir når det klør i nesa, noe han ofte gjør nå. Et steg av gangen, så satser vi på at han slutter :)

Skrevet

Det er helt vanlig at barn spiser snørr, skjønner ikke hvorfor det er så ekkelt heller jeg da.. Snufser vi og svelger så havner det i magesekken, plukker vi det ut med fingeren og putter i munnen havner det i magesekken.

Men de må jo læres opp til god folkeskikk, så her får de også beskjed om å tørke busemannen på et papir eller skylle det ned i vasken.

Skrevet

Trøst deg med at det er bra for imunforsvaret.

Skrevet

Nei!!

Og heldigvis ikke. Jeg gjorde det heller ikke. Det er noe av det mest kvalme jeg ser. ÆSJ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...