Gå til innhold

Reservere meg mot akupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg mener at akupunktur ikke er bra for min åndelige helse, siden det er basert på taoisme, som er en asiatisk religion. Dermed vil jeg reservere meg mot det, siden jeg tror at det vil kollidere med min tro på Jesus.

Hvor teit synes dere dette er? Og vil jeg bli hørt av jordmødrene på sykehuset, eller vil de bare "kjøre på" med akupunktur hvis de mener det er nødvendig? Har ikke tatt det opp med noen ennå, men etter hvert må jeg gjøre det siden jeg forstår at akupunktur har blitt svært vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det er ingen som stikker deg med akupunkturnåler mot din vilje!

Skrevet

Tror ikke de setter nåler uten samtykke. :) Men samtidig tror jeg ikke det er noe galt med det i forhold til det å være kristen. Det er mye som er hedensk som blir brukt av kristne. Se bare på julefeiringen. :) Når den som setter nålene ikke har noen religiøs "baktanke" tviler jeg på at det har noe å si. Du kan uansett helt sikkert si at du ikke vil ha det, uten at det er nødvendig å begrunne det. Jeg ville heller ikke ha det fordi jeg rett og slett syns det høres ufyselig ut.

Skrevet

Ingen gir deg akupunktur uten ditt samtykke.

Jeg takket nei til det under første fødselen min da jeg fikk tilbudet, men ikke på grunn av religion.

Skrevet

Jeg synes det høres helt utrolig teit ut, faktisk. Hvordan i all verden skal det kunne kollidere i din tro på Jesus? Vet du hvor mye av det vi omgir oss med til daglig som har sitt utspring i ulike religioner?

Men slapp helt av, akupunktur er noe du samtykker til. Ingen som kjører nåler i deg i et ubevoktet øyeblikk.

Skrevet

Haha, jeg tror ikke noe på hele innlegget:) Men ikke på noe tidspunkt er akupunktur medisinsk nødvendig, så det er nok helt kurant å reservere seg mot det. Et enkelt nei takk holder nok:)

Selv har jeg større problemer med saltvannspapler og varme risposer. Ærlig talt, hva de nå kaller "smertelindring" nå til dags...

Skrevet

Ok, det var jo greit. Hadde ikke tenkt på at mange kan mene det er ekkelt.

Vet ikke helt hvilke ting vi omgir oss med som har opprinnelse i andre religioner? Jeg har ikke afrikanske trefigurer hjemme. Akupunktur er en behandling der man underkaster seg en alternativ metode, som ligner på teoriene om chakra som kommer fra hinduismen. Nervesystemet blir påvirket av en slik metode.

Skrevet

Jeg fikk steriltvannspapler (er det det samme som saltvannspapler), og det lindret fint en kort stund, men fyttegrøss så vondt det var å settedet! Varme risposer kan vel hjelpe på moderate smerter, slik som varmt bad, varme hjelper jo mot kramper. Men litt uti fødselen har ikke det noe for seg heller.

Men HI: Er du klar over at mye av dagens vitenskap, også legevitenskapen, stammer fra muslimske vitenskapsmenn? Islam var i hundrevis av år mye mer positiv til vitenskap enn kristendommen. Du kommer nok ikke unna noe som har oppstått innad i andre religioner, er jeg redd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...