Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Ungene skal ha sin første bursdag med barnehagevenner til søndag. De blir 3 år gamle og vi har bedt 4 barn på 3 år og 3 barn på 4 år. Det kommer kanskje en på 2 år også. Hva skal vi servere? Vet at et av barna som kommer har diabetes og så er det en med melkeallergi. Skal jeg servere noe annet til de eller skal jeg lage noe alle kan spise? Jentene mine har lyst på kjøttboller og kylling med pasta. Er det noe man servere en med diabetes? Er vel ikke noe melk i kyllingen, men pastaen er jeg usikker på. Andre lure forslag? Hva med dessert? Noen som vet om det er melk i gele? Tenkte servere gele og sjokoladekake uten melk. Kan hun med diabetes spise noe av dette? Burde kanskje ringt foreldrene til disse barna og spurt men jeg er ikke så flink til å ta kontakt med folk jeg ikke kjenner så godt. Håper på tips
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 spør i barnehagen om tips... de er jo vant til disse allergiene og barna feirer vel bursdag i barnehagen?? spør de du...om du ikke vil snakke med foreldrene..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Kan du ikke sende tekstmelding til dem? Det pleier jeg, eller spør noen du kjenner med samme problematikk. Vær obs på at muslimer ikke kan spise gele, om det skulle være noen av dem. Den enkleste desserten til en diabetiker er vel kanskje lett-is? Den fins både med vanilje og sjokolade nå. Bakerier selger ofte dia-kaker, men de er gjerne varianter over tekaker, så er vel beregnet på "gamle" damer. Skulle tro de kuan spise kjøttboller. Syns det er rart at ikke foreldrene kontakter deg og spør egentlig, det ville jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Herregud!!! TØR du ikke ringe foreldrene til disse barna??? Hva hvis noe skjer i bursdagen da skal ikke foreldrene få vite det da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå