rikke med 2 små Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Min lillesøster har blitt gravid, hun er ikke sammen med barnefar. men han har sagt at han støtter henne uansett om hun velger og beholde eller ta abort. han har og sagt at han foretrekker abort. søsteren min er oppertert for celleforandringer på livmoren og har lenge vært redd for at hun ikke har kunnet bli gravid. hun sier nå til meg at hun er veldig usikker på hva hun bør gjøre. hun håper at han skal si at han ønsker at hun skal beholde barnet. hun skal på konsultasjon for abort på torsdag, og hun håper han vil få følelse for barnet på ul da... er vanskelig å være storesøster nå, jeg vil at hun skal beholde, men støtter uansett. min søster bor i Oslo og kan vanskelig se for seg at det er mulig å være alenemor der. Hun spurte meg i stad om jeg visste om noen alenemødre her på forumet som kunne tenke seg å fortelle henne hvordan de klarer seg. så nå sender jeg ballen videre til dere jenter, blir veldig glad om noen kan hjelpe
Gulosten™ Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Må bare innrømme at jeg var i en situasjon selv for lenge siden, ble uplanlagt gravid og barnefar ville helst at jeg skulle ta abort. Jeg sa til han at jeg skulle ha barnet, og han kunne gjøre hva jeg ville. Han valgte å bli, og til tross for mange uenigheter og krangler har vi nå forlovet oss, skal bygge hus og har fått et barn til. Et av mine "mantraer" var at hvis han kan forandre seg, kan alle det! Ikke dermed sagt at denne barnefaren gjør det, men utgangspunktet høres bedre ut i dette tilfellet enn i mitt Jeg kan liksom ikke helt se hvorfor det skal være så fælt å være alenemor i Oslo ifht andre steder...? Er det boligpriser du er redd for? Mitt råd er at hun bestemmer seg for hva HUN vil gjøre, også får barnefar føye seg deretter. Jeg angrer så forferdelig på at vi i det hele tatt tenkte tanken på abort, når vi ser den fantastisk nydelige nesten-femåringen vår, som elsker å perle, tegne, leke med dukker, stelle med lillebroren sin osv. Jeg mistenker at samvittigheten blir enda svartere dersom man tar abort, og plutselig angrer. Vil også råde henne til å følge magefølelsen - sin egen, riktignok.
winneboo Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Jeg er alenemor og har vært det siden graviditeten og bor i Oslo Jeg klarer meg helt fint her. Flyttet hit for 2 år siden uten å kjenne en kjeft. Det rare var at jeg følte meg mer ensom i hjembyen min med familie og venner rundt meg. Nå er jobbmuligheten mye større og jeg trives så godt her at jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å flytte fra byen. Jeg går på skole og får støtte av nav og lånekassa. Fra januar skal jeg ut i jobb og vil ha litt bedre inntekt da. Men har klart meg fint foreløbig vi stor plass og barnet eget rom så har ingenting å klage på. Lykke til til søsteren din. Håper hun finner ut av hva hun ønsker. Enten om det blir det ene eller det andre. Men du kan hvertfall si at livet ender ikke selv om man er alenemor og bor i Oslo. Jeg har det hvertfall veldig bra kunne seff ønske jeg hadde stort hus med hage osv for det hadde jeg da vi bodde i hjembyen. Nå bor jeg i blokk men håper at det en dag ordner seg for snille piker.
rikke med 2 små Skrevet 24. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2009 takk for svar er det flere alenemødre her?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 jeg er også alenemor og har vært det siden jeg var 10 uker påvei med småen. jeg er ekstremt glad for at jeg beholdt han! han er det beste som noen gang har hendt meg og jeg har aldri noen gang i hele mitt liv hatt det så bra som nå! men det er tøft også. det er tøft og dele en baby. og det er tøft å gå gravid alene og få en liten en alene. jeg syns det var ekstremt tøft! men etter det første året er ferdig og de blir store og forstår og sover. så er det ikke noe vanskelig mer (så lenge man ikke krangler med barnefaren da) jeg bor 30 min utenfor oslo å går på skole i sentrum. hvorfor skulle det være vanskeligere å være alenemor her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå